Kundservice: Kontakta oss, Öppettider

Jämförlista

 

Kundbetyg

Följ oss:
Facebook Twitter
Samarbetspartners:
Partners2014.se

Frågor & Svar

Order

Betalningssätt/fakturafrågor

Frågor/kontakt/öppettider

Leverans

Garanti & ångerrätt

 

Order

Jag har problem med att lägga en order på tretti.se, hur gör jag?

Se till att alla uppgifter är korrekt ifyllda och att du uppfyller kraven för faktura om du har valt det betalningssättet. Kvarstår problemet är du självklart välkommen att kontakta vår kundtjänst för att få hjälp.

Hur går jag tillväga för att beställa något från er?

Din order lägger du själv på tretti.se. Genom att klicka på knappen Köp vid en produkt läggs den i din kundvagn. Kundvagnen finner du längst ned på skärmen. Från kundvagnen kan du klicka dig till kassan där du fyller dina uppgifter och genomför köpet. Läs mer om att handla och betala.

Har du inte tillgång till internet kan vi via telefon lägga order med betalsätten faktura eller kortbetalning. Du når oss då på telefonnummer 0771-31 30 31.

Observera att du vid orderläggning via telefon automatiskt godkänner våra allmänna villkor, och att du själv är ansvarig för att kontrollera att samtliga uppgifter i din orderbekräftelse är korrekta. Läs gärna mer om våra allmänna villkor.

Kan jag själv komplettera/ändra min order?

Detta är tyvärr inte möjligt att göra på webben i dagsläget, men kontakta oss via telefon eller e-post så hjälper vi dig gärna!

Hur kan jag få reda på status på min order?

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även ett e-postmeddelande med en länk till en leveransstatussida, där du kan följa leveransen från det att produkten/produkterna lämnar vårt lager till dess att de levereras hem till dig.

Är alla priser på tretti.se inklusive moms och frakt?

Priserna på våra produkter anges i svenska kronor och inkluderar alltid moms och frakt. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på webbplatsen utan föregående avisering.

Hur fungerar säkerheten på tretti.se?

Alla betalningsalternativ som vi erbjuder på tretti.se är säkra, och all hantering av dina uppgifter sker krypterat med högsta säkerhetsnivå.

När du gör din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer, och godkänner samtidigt att vi sparar och använder dessa för att fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden.

Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst. Vi kommer aldrig att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.

Läs gärna mer under rubriken Säkerhet & sekretess.

 

Betalningssätt/fakturafrågor

Vilka olika betalningssätt finns det?

  • Direktbetalning via din Internetbank: Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank . Du kopplas vidare till din internetbank, loggar in som vanligt och utför betalningen omgående.
  • Qliro Faktura: Fakturan skickas i ett separat brev med post samtidigt som dina varor skickas från lagret. För privatpersoner är betaltiden 14 dagar och en fakturaavgift om 49 kr tillkommer. För företag är betaltiden 30 dagar och fakturavgiften 150 kr.
  • Qliro Delbetalning: Med Qliro delbetalning bestämmer du en fast betalningsplan för dina köp. Du kan välja mellan 3, 12 eller 36 månader delbetalning. På så sätt vet du hur mycket du ska betala per månad och när hela köpet är avbetalt. Alla dina konto- och delbetalningsköp hamnar på samma månadsfaktura och en aviavgift om 29 kronor per månad tillkommer. Läs mer om Qliro delbetalning här.
  • Qliro Konto: Med Qliro konto väljer du själv hur mycket du vill betala varje månad, dock minst 50 kronor eller 1/24-del av det återstående beloppet. Det tillkommer en aviavgift på 29 SEK per månad. Läs mer om räntekostnad och Qliros kontovillkor här.
  • Kortbetalning med Visa eller MasterCard i samarbete med DIBS Payment Services. När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos DIBS Payment Services, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen direkt.

Följ länken för mer information om våra betalningssätt.

Jag hittar inte min faktura, kan ni skicka en ny?

Logga in på Qliro.com för att se en översikt över dina samtliga köp med Qliro.
För att logga in använder du den epostadress som du använde vid köpet.
Dessutom har både Trettis och Qliros kundservice har möjlighet att skicka en fakturakopia till dig.

Kontaktuppgifter till Qliros kundservice hittar du här.

 

Har du frågor gällande faktura- eller delbetalningsköp gjorda före 5 september 2014?
Från och med den 5 september 2014 tillhandahåller Qliro faktura- och delbetalningstjänster på Tretti.se. Om du har frågor gällande fakturor eller delbetalningar av köp gjorda innan 5 september 2014 ber vi dig kontakta Klarna för frågor gällande din betalning. Kontaktuppgifter finner du på klarna.se

Kan ni flytta fram förfallodagen på min faktura?

Logga in på Qliro.com för att förlänga betaltiden på din faktura med upp till 10 dagar.
Skulle det uppstå problem med detta är du välkommen att kontakta oss eller Qliros kundservice.

Kontaktuppgifter till Qliros kundservice hittar du här.

 

Har du frågor gällande faktura- eller delbetalningsköp gjorda före 5 september 2014?
Från och med den 5 september 2014 tillhandahåller Qliro faktura- och delbetalningstjänster på Tretti.se. Om du har frågor gällande fakturor eller delbetalningar av köp gjorda innan 5 september 2014 ber vi dig kontakta Klarna för frågor gällande din betalning. Kontaktuppgifter finner du på klarna.se

Kan jag betala mot faktura som företag?

Företag kan betala med faktura genom att välja faktura företag som betalsätt i kassan.
Fakturan skickas i ett separat brev med post samtidigt som dina varor skickas från lagret.
Betaltiden är 30 dagar och en fakturaavgift om 150 kr tillkommer.

 

Har du frågor gällande faktura- eller delbetalningsköp gjorda före 5 september 2014?
Från och med den 5 september 2014 tillhandahåller Qliro faktura- och delbetalningstjänster på Tretti.se. Om du har frågor gällande fakturor eller delbetalningar av köp gjorda innan 5 september 2014 ber vi dig kontakta Klarna för frågor gällande din betalning. Kontaktuppgifter finner du på klarna.se

När debiteras mitt kort om jag väljer att betala med detta?

Ditt kort debiteras omgående, då vi i dagsläget inte har någon möjlighet att reservera ett köp fram till att varan levereras. Debiteringen sker omgående oavsett om en vara är restnoterad hos leverantören eller inte, då vi dessvärre inte har någon direktuppkoppling mot våra leverantörers lagersaldon.

Får man något kvitto på sitt köp?

Din orderbekräftelse, som du får av oss via e-post, fungerar både som kvitto och garantibevis. Om du har närmare frågor om detta kan du kontakta kundtjänst via vårt kontaktformulär.

Varför kan jag inte handla på faktura? 

Om du väljer faktura eller delbetalning som betalsätt görs en kreditbedömning på dig.
En mängd faktorer spelar in i detta och påverkar om köpet beviljas eller ej.
Några saker som är bra att tänka på:

  1. För att kunna handla mot faktura måste du vara minst 18 år gammal
  2. Leverans måste ske till din folkbokföringsadress
  3. Du behöver ange ditt egna personnummer (personnumret kontrolleras mot den adress du är folkbokförd på)

Vid frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Qliro. Kontaktuppgifter till Qliros kundservice hittar du här.

Jag har returnerat mina varor - vad ska jag betala?

Självklart ska du inte betala för varor som du har returnerat. Logga in på Qliro.com och flytta fram ditt förfallodatum för att säkerställa att din retur hinner registreras i tid. Så snart vi har mottagit din retur kommer vi också att uppdatera din faktura med nytt belopp att betala på Qliro.com. Kom ihåg att eventuell returavgift kan tillkomma även om du returnerar samtliga varor.

Om du har frågor gällande din betalning efter att du gjort en retur är du välkommen att kontakta Qliros kundservice. Kontaktuppgifter till Qliros kundservice hittar du här.

 

Har du frågor gällande faktura- eller delbetalningsköp gjorda före 5 september 2014?
Från och med den 5 september 2014 tillhandahåller Qliro faktura- och delbetalningstjänster på Tretti.se. Om du har frågor gällande fakturor eller delbetalningar av köp gjorda innan 5 september 2014 ber vi dig kontakta Klarna för frågor gällande din betalning. Kontaktuppgifter finner du på klarna.se

Varför kommer fakturan ibland innan leveransen?

Fakturan skickas samma dag som produkten utlevereras från vårt lager, men ibland kan postgången bidra till att fakturan dyker upp före leveransen. Självklart behöver du inte betala fakturan innan du har fått din leverans.

 

Frågor/kontakt/öppettider

Hur får jag eventuell information från er om det skulle vara nödvändigt?

Mestadels får du all information via e-post, så var noga med att fylla i rätt e-postadress och håll ett öga på din inkorg tills du har fått din leverans. Vid behov kontaktar vi naturligtvis våra kunder via telefon.

Jag saknar viss information om en specifik produkt, var får jag tag i det?

Kontakta oss via e-post eller telefon så ska vi försöka hjälpa dig. Alternativt kan informationen finnas på tillverkarens egen webbplats. Länk dit finns längst ner i produktens informationsruta.

Har ni även en riktig butik?

Vi har ett showroom i Stockholm. Vårt showroom är bemannat med personal som har gedigen erfarenhet av vitvarubranschen och som gladeligen hjälper dig med alla dina frågor. Dessutom kan du fynda bland våra B-varor (returnerat och transportskadat gods), lämna in offertförfrågningar, eller hämta dina varor från vårt hämtlager när så är överenskommet. Läs gärna mer om vårt showroom.

Vilka öppettider har ni?

Vårt showroom har följande öppettider:
Måndag–Fredag: 10.00–18.00
Lördag: stängt
Söndag: stängt

Vår kundtjänst har telefontid:
Måndag–Fredag: 9.00–12.00 - 14:00-16:00
Lördag: stängt
Söndag: stängt

Vi håller stängt under helgdagar.

 

Leverans

Levererar ni utanför Sverige?

Vid beställning på tretti.se kan vi endast leverera till adresser inom Sverige. Om du önskar leverans till Danmark, Norge eller Finland hänvisar till vår danska sida tretti.dk, vår norska sida tretti.no eller vår finska sida tretti.fi.

Vad har ni för leveranstid?

I normala fall levererar vi inom 2–7 arbetsdagar. Det kan ta längre tid om leverantören inte har produkten på sitt lager, men vi jobbar alltid för att du ska få dina beställda produkter så fort det bara går. Följ länken för mer information om våra leveransvillkor.

Levereras alla varor hem till mig?

Tunga vitvaror levereras direkt hem till dig, och speditören kontaktar dig per telefon i förväg för att komma överens om dag och tid för utkörning. Vid mindre paket (t.ex. hushållsapparater, småel, dammsugare, lättare mikrovågsugnar samt mindre köksfläktar) skickar vi din beställning med Posten, och du får inom några dagar meddelande om att din beställning finns att hämta hos ditt närmaste Postombud. Meddelandet skickas i första hand via SMS till din mobiltelefon, om du har lämnat ditt mobilnummer i samband med beställningen. Har du inte angivit något mobilnummer skickas en post-avi ut till dig. Posten skickar även ut en post-avi till dig i det fall när tre unika SMS skickats men inte har nått fram till dig som mottagare.

Blir jag kontaktad innan leverans?

Ja, om du har beställt en tung vitvara tar Bring Express kontakt med dig via SMS/Telefon för att bestämma datum och tidsintervall för leverans. I vissa fall kan speditören ringa några timmar innan leverans samma dag. Läs gärna mer under rubriken Leveransinformation.

Kan jag ange mer än ett telefonnummer för avisering?

Vi har tyvärr endast möjlighet att ange ett telefonnummer till speditören som ska sköta leveransen, så ange det telefonnummer där du lättast går att nå dagtid – helst ditt mobilnummer (avisering för Fri frakt vid mindre paket och Hämta själv sker i första hand via SMS).

Kan jag välja en annan leveransadress än min folkbokföringsadress?

Ja, det finns möjlighet att fylla i en alternativ leveransadress i samband med att du fyller i dina uppgifter i kassan. Observera att en alternativ leveransadress endast kan erbjudas vid förskottsbetalning, d.v.s. direkt- eller kortbetalning.

Måste jag vara hemma och ta emot leveransen dagtid?

Våra speditörer levererar på vardagar, normalt mellan kl. 08.00 och 21.00. Du blir kontaktad via telefon innan leverans då speditören ger förslag på leveransdag och tid. Tänk på att det inte alltid är möjligt att få leverans under kvällstid. Följ länken för mer information om våra leveranssätt.

Kan jag hämta min vara själv på ert lager?

Vi har idag det alternativet i Stockholm. Välj alternativet Hämta själv som leveranssätt när du kommer till kassan. Du kan då hämta dina produkter i vårt showroom när de kommit till vårt hämtlager och vi har kontaktat dig. Du betalar produkterna som vanligt i webbshoppen, men hämtar dem på:

Tretti.se, Norrbackagatan 47B i Stockholm. Öppet vardagar 9.00–18.00.

Följ länken för att läsa mer om Hämta själv.

Vilket är mitt närmaste Postombud?

Du kan leta upp ditt närmaste Postombud med hjälp av sökfunktionen Posten serviceställen.

Får man t.ex. tvättmaskinen inburen i lägenheten vid ”Fri frakt”?

Om du bor i lägenhet innebär Fri frakt leverans till din portuppgång, så länge det inte finns trappor eller liknande som hindrar speditören. För dig som bor i villa innebär det leverans till tomtgränsen, med kravet att lastbilen kan köra hela vägen fram.

Om du vill ha din tvättmaskin uppburen och ställd på anvisad plats i ditt hem kan du istället välja leveranssättet Uppbärning. Följ länken för att läsa mer om våra olika leveranssätt.

Tar ni med min gamla produkt?

Bortforsling av den gamla produkten för återvinning ingår inte i priset, men finns att köpa som tilläggstjänsten Retur. Följ länken för att läsa mer om våra tilläggstjänster.

Kan jag komplettera en express- eller helgleverans med uppbärning, retur eller installation?

Tyvärr går det inte att komplettera express- eller helgordrar med tilläggstjänster.

Vad händer om min leverans blir försenad?

Eftersom vi inte har alla produkter på vårt eget centrallager utan beställer in produkter dagligen, är vi beroende av att leveranserna till oss fungerar. Ibland händer det att en inleverans blir försenad, och det betyder att utleveransen av din beställning kan ta lite längre tid än beräknat. Vi kan alltså inte garantera att din beställning kommer fram till en viss dag.

Leveransproblem som vi känner till får du information om via din "leveransstatussida". En länk till din leveransstatussida skickas till dig i ett separat e-postmeddelande i samband med att din orderbekräftelse skickas. Där kan du även du se om din beställning är skickad.

Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Vad gör jag om min produkt är transportskadad vid ankomsten?

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post: info@tretti.se eller telefon: 0771-31 30 31. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

 

Garanti & ångerrätt

Vad händer om min produkt går sönder?

Om något mot all förmodan skulle gå sönder på din produkt vänder du dig vid tunga vitvaror (tvätt, tork, disk etc.) direkt till tillverkaren/leverantören, som i sin tur kan rekommendera den närmaste anslutna serviceverkstaden. Dit ringer du för att boka in en service, och vid tunga produkter är det hemservice som gäller. Kontaktuppgifter för respektive varumärke hittar du under rubriken Service.

Hur fungerar det med ångerrätt och garanti?

Du har möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. (Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade förbruksvaror, som till exempel DVD-filmer, leksaker etc., om plomberingen är obruten.) Tretti.se säljer alla produkter med ett års garanti samt tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Läs mer under rubriken Ångerrätt & garanti.

Vart vänder jag mig om jag har klagomål?

Om du har klagomål så är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice. Du hittar oss här: http://www.tretti.se/info/kontakta_oss/

 

Jag har köpt en trygghetsförsäkring, vad gäller?

Om du har valt att försäkra en eller flera av dina produkter så vänder du dig vid skada direkt till försäkringsbolaget. 

Du kontaktar Solid Försäkringar på 013-13 13 13.

Orderbekräftelsen, tillsammans med de bifogade försäkringsvillkoren, fungerar som försäkringsbevis för de produkter du har valt att försäkra. Vi rekommenderar därför att du skriver ut och sparar dessa dokument.

Kundmeddelande

Öppettider för Trettis kundtjänst

Måndag - fredag: 
09.00-18.00

Erbjudande!

AL-KO
AL-KO Elsnöslunga SnowLine 46 E
SnowLine 46 E –Bästa budgetval
1 495:-
Philips
Philips Inomhuslampa LivingColor Aura Svart
LivingColor Aura - Välj bland 16 milj. färgalternativ
649:-
Masu
Masu Bensinsnöslunga Snow Buster 650 vit
Storsäljaren till kanonpris!
6 895:-
Panasonic
Panasonic Epilator Epilator ES-ED90-P503
Toppmodell Wet & Dry epilator
699:-
Förra  |  Nästa

Besök vårt showroom!

Showroom

Besök vårt showroom i Stockholm för att känna på ett urval av våra produkter.

Brådskande?

Expressleverans

Stockholm:
Leverans samma kväll!

Övriga Sverige:
Leverans kvällen efter!

…vid beställning före kl. 13.30

Vill du ha hjälp?

Services

Vi kan hjälpa dig med:

  • Uppbärning
  • Installation
  • Retur (bortforsling)

Kampanjvaror

OBH Nordica Massageprodukt övrig Shiatsu nacke och skuldror
OBH Nordica 649:-
LVI Golvvärme Deltasoft DEL C 0250
LVI 1 999:-
Tristar Värmefläkt Halogenvärmare
Tristar 295:-
Oras Termostatblandare Eterna 6380
Oras 3 735:-
Yamaha Dockningsstationer PDX13DRD
Yamaha 890:-

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Email_subscribe.se

Den senaste informationen och våra bästa erbjudanden från tretti.se via e-post. Skicka







Tretti_140x600_banners_bosch_siemens_tva__rykandekoppar
Tretti_140x600_banners_bosch_siemens_pickupservice
Print Skriv ut