Jämförlista

 

Kundbetyg

Följ oss:
Facebook Twitter
Samarbetspartners:
Partners2014.se

Leveransinformation

LEVERANSINFORMATION

Allmänt Tretti levererar alla produkter och tillbehör kostnadsfritt inom Sverige, i samarbete med speditörerna Bring Express, Posten och Schenker. Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om Produkterna finns på Trettis centrallager eller om de beställs på begäran direkt från leverantörens lager. För beställningsvaror är leveranstiden normalt 8-15 dagar. Vid slutförsäljning kan det ta längre tid att leverera. Notera att vi förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.

Speditorer

Vid utlämningen/leveransen av Produkterna ska Kunden alltid uppvisa legitimation.

Vid hemleveranser ansvarar kunden för att finnas tillgänglig på angiven adress för mottagande av gods vid tidpunkten som överenskommits med distributören. Om kunden uteblir vid denna adress och tidpunkt äger Tretti AB rätten att ta ut en avgift på 495 kronor för varje ny utkörning av godset.

Vid paketförsändelser som skall hämtas hos ditt lokala ombud kan Avisering ske via e-post, vanlig post samt om Kunden lämnat mobilnummer, även via telefonsamtal eller SMS. Om Kunden inte hämtar ut paketet har Tretti rätt att debitera Kunden en avgift på 195 kr.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till Tretti AB:s kundtjänst via vårt kontaktformulär eller telefon: 0771-31 30 31samt notera skadans omfattning kortfattat på Bring Express fraktsedel. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid. Det är därför viktigt att du inspekterar dina produkter noggrant i samband med mottagande av varan. Företag ska anmäla transportskador inom sju dagar.

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna, om du inte själv kan närvara så ska mottagare kunna uppvisa köpande kunds legitimation samt sin egen, inga fotokopior accepteras. 

Leveransstatus

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även ett e-postmeddelande med en länk till en leveransstatussida, där du kan följa leveransen från det att produkten/produkterna lämnar vårt lager till dess att de levereras hem till dig.

Leveransförsening

Om en leveransförsening skulle uppstå meddelar vi dig detta via din leveranstatussida, så håll gärna koll på den (länken finns i e-postmeddelandet om leveransstatus). Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi uppmanar Kunden att häva köpet skriftligen antingen via e-post eller brev, då både Kunden och Tretti på så vis tillhandahåller dokumentation. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

Leveransalternativ

Det finns fem olika leveranssätt att välja mellan: Fri frakt, Hämta själv, Uppbärning, Expressleverans och Helgleverans.

 
Så här fungerar våra hemleveranser:   Så här fungerar vår uppbärningstjänst:
 
   

Fri frakt – Pall

Vitvaror och andra större produkter levereras normalt sett med Bring Express i hela Sverige. När produkten/produkterna har anlänt till Bring Express aviseras du per telefon om leveransdag samt tidsfönster. Bring Express aviserar även ca 30 minuter innan leverans för att säkerställa att du är hemma. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 08.00 och 21.00.

Produkterna levereras till porten om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus, alternativt så nära port eller tomtgräns som en lastbil kan köra. Ingen uppbärning eller inbärning sker om inte detta valts som tilläggstjänst vid köp. Observera att det är upp till speditören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av ett intervall om 4-6 timmar (exempelvis kl. 08.00–12.00 eller 08:00-14:00).

Fri frakt – Paket

Mindre produkter, som till exempel: hushållsapparater, småel, dammsugare, fristående mikrovågsugnar samt mindre köksfläktar, levereras med hjälp av Posten till ditt närmaste Postombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.

Hämta själv

Om du inte har möjlighet att vara hemma och passa speditörernas leveranstider kan du välja Hämta själv som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter i vårt showroom i Stockholm när det passar dig. När du väljer Hämta själv betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webbshopens kassa. Efter att din order har tagits emot skickas produkterna internt från vårt centrallager till vårt showroom.

Observera att vi skickar ett e-postmeddelande samt ett SMS till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan. Observera att ordern återgår till vårt centrallager 14 dagar efter du mottagit första avisering. Vårt showroom hittar du på Norrbackagatan 47B i Stockholm, och vi har öppet vardagar mellan kl. 10.00 och 18.00. En karta som hjälper dig att hitta finns under rubriken Showroom.

Företagspaket

Företag har möjlighet att välja leveranssättet Företagspaket i kassan, vid beställning av mindre produkter som till exempel hushållsapparater, småel, dammsugare, lättare mikrovågsugnar, inbyggnadshällar samt mindre köksfläktar. Med detta leveranssätt sker leverans till företagsadressen under dagtid (innan kl. 16.00). Tänk på att leveransen inte aviseras i förväg, att den angivna leveransadressen måste vara en registrerad företagsadress och att det måste finnas en bemannad reception eller möjlighet för någon att ta emot paketet under hela dagen fram till kl. 16.00. Om det inte finns någon som kan ta emot paketet levereras det till närmsta Posten Företagscenter eller Postombud där det efter avisering kan hämtas ut mot uppvisande av legitimation. Kostnaden för leveranssättet Företagspaket är 95 kr per order.

Uppbärning

Om du önskar få hjälp med att bära upp en eller flera tunga produkter kan du välja leveranssättet Uppbärning i kassan. Du betalar då från 295 kr (beroende på var du bor) per order, oavsett antalet produkter, och får dem uppburna till den plats du visar i ditt hem med undantag för platsbrist eller om dörröppningen är för smal. Uppburna produkter avemballeras inte.

Upp-/inbärning av kyl/frys Side-by-side i lägenhet/hus kan endast göras under förutsättning att skåpet går in genom dörren med komplett emballage. Var vänlig att kontrollera detta innan du väljer Uppbärning som leveranssätt. Vår transportfirma har tyvärr inte möjlighet att avlägsna emballage, hänga av dörrar eller liknande för att kunna bära in skåpet. Om du väljer att köpa till tilläggstjänsten Installation får du förstås även hjälp med att ta av emballaget. Observera att de anställda på vår transportfirma av försäkringsskäl inte har möjlighet att ta av sig sina skor när de bär in produkter. Täck därför gärna över ditt golv om du har ömtåliga eller fläckkänsliga golv.

Leveranssättet Uppbärning kan erbjudas till kunder i hela landet, med undantag för orter som kräver båttransport (på Gotland erbjuder vi uppbärning). Men observera att du som kund på vissa orter måste hjälpa till vid uppbärningen.

När du väljer Uppbärning som leveranssätt möjliggör det också att du kan välja tilläggstjänsterna Installation och Retur (bortforsling av din gamla produkt för återvinning).

Hempaket

Ditt paket levereras hem till dig helgfria vardagar mellan kl. 17.00 och 21.00 efter telefonavisering. Tjänsten är inte möjlig inom de postnummerområden som hanteras av lantbrevbärare. Vid leverans krävs uppvisning av giltig legitimation samt underskrift av mottagaren. Om mottagaren inte går att nå per telefon eller inte är hemma vid överenskommen leveransdag brevaviseras godset och mottagaren får kontakta Posten Logistik (0771-33 33 10) för bokning av ny leveransdag.

Helgleverans

 

Leveranssättet Helgleverans kan erbjudas till kunder i Stor-Stockholm men inte till adresser som kräver båttransport. Med leveranssättet Helgleverans får du hemleverans påföljande lördag mellan kl. 14.00 och18.00 om du beställer senast fredag innan kl. 14.00. Du som kund aviseras endast 30 minuter innan leverans. Samtliga produkter i en order måste finnas i lager för att leveranssättet Helgleverans skall vara möjligt. Order med Helgleverans kan inte betalas med Faktura företag.

Kostnaden för Helgleverans är 395 kr per order.

Tilläggstjänster

Om du förutom Uppbärning även skulle vilja få hjälp med att installera din nya produkt och/eller forsla bort din gamla produkt, kan du välja tilläggstjänsterna Installation och Retur i kassan.

Vi kan nu erbjuda tilläggstjänsterna Installation och Retur i hela Sverige. En förutsättning är att du under leveranssätt i kassan har valt Uppbärning.

Vid beställning av dessa tilläggstjänster kan det ta en till tre extra leveransdagar.

Priser för tilläggstjänster:

  • Installation: från 495 kr/produkt
  • Retur: från 195 kr/produkt
  • Installation och Retur: från 595 kr/produkt
  • Installation av gasspis/-häll: 2495 kr/produkt (Extra materialkostnad kan tillkomma. Notera att leveranstiden kan uppgå till 3 veckor om du väljer gasinstallation). Endast möjligt i Stor-Stockholm.

Villkor för Installation

Om du väjer Installation som tilläggstjänst finns det några saker du behöver tänka på:

Installation genomförs endast på befintliga framdragna uttag och ledningar. Eventuell gammal produkt måste vara borttagen, såvida du inte har valt tilläggstjänsten Retur. Extra materialkostnad kan tillkomma om installationen kräver material utöver den utrustning som följer med produkten.

Du behöver före installationen kontrollera att du har rätt spänning för produkten, det vill säga 230 alternativt 400 volt.

Vid installation av kyl- och/eller frysskåp ingår inte att dörrar hängs om eller tas bort av installatörerna. (Kontrollera gärna i förväg att skåpet kommer att kunna gå in genom alla dörröppningar.)

Vid installation av en hel- eller halvintegrerad produkt, som till exempel en integrerad diskmaskin, ingår inte montering av den självvalda frontluckan eller dörrfronten. Vid installation av en tvättmaskin och/eller torktumlare, måste installation ske i ett våtutrymme (t.ex. badrum). Om tvättmaskin och torktumlare ska monteras i stapel måste en monteringssats köpas till (om det inte tydligt framgår att en sådan följer med någon av maskinerna).

Vid installation av en diskmaskin måste det finnas ett läckageskydd i form av en droppskyddsbricka tillgängligt (medföljer inte utan köps som tillbehör). Vi råder dig att köpa till ett nytt läckageskydd samtidigt som du köper din diskmaskin.

Vid installation av tvätt- och/eller diskmaskin ska du även se till att det finns en lättillgänglig och fungerande ballofix (avstängningskran) på till exempel blandaren.

Platsen där produkten ska placeras måste således vara förberedd och klar innan installationen kan påbörjas.

Läs mer om installationsvillkoren.

Villkor för Retur

Om du väljer Retur som tilläggstjänst, det vill säga bortforsling av din gamla produkt för återvinning, finns det några saker du behöver tänka på:

Produkten får inte sitta fast i vägg eller liknande, utan måste vara avinstallerad.

Kyl- och frysskåp måste vara tömda på mat, avfrostade och urtorkade.

Disk- och tvättmaskiner ska i möjligaste mån vara tömda på vatten.

Reach for Change söker, väljer ut och stödjer Change Leaders – personer med banbrytande idéer som gör livet bättre för barn. Genom oss får de lönefinansiering, kunskap och ett nätverk för att utveckla sina idéer. Totalt så stödjer vi Change Leaders i 16 olika länder på tre olika kontinenter. Reach for Change är en ideell stiftelse grundad av Kinnevik tillsammans med Sara Damber. Läs mer hur vi arbetar på reachforchange.org

Under 2013 kunde vi rapportera att vi berört över en miljon barn genom våra Change Leaders.

Reach for Change arbetar inom sex områden: Social integration, utbildning, hälsa och utveckling, uttryck och deltagande, barns skydd och ekonomiska delaktighet Läs exempel på vad vi har åstadkommit inom varje område.

Change Leaders bygger sin verksamhet kring ett problem som identifierats i ett lokalt sammanhang , men lösningarna behövs världen över. Med stöd av Reach for Change, kan idéer skalas upp och deras sociala innovationer spridas till andra regioner, länder och kontinenter, precis som kommersiella innovationer skulle. På så sätt påverkar vi barn både lokalt och globalt.

 

 

Reach for Change är godkänd av Svensk Insamlingskontroll och har ett så kallat 90-konto. Svensk Insamlingskontroll övervakar att insamlingar för humanitära och välgörande ändamål sker under betryggande kontroll.

Kundmeddelande

 

Problem med leveranser till butiken


Vi vill informera om att vi idag 27/11, torsdag, har problem med våra butiksleveranser. Viss försening kan förekomma för butiksorders.

OBS!

Detta gäller endast leveranser till butiken alltså när ni valt "Hämta själv"-alternativet i kassan.


Imorgon beräknas flödet fungera fullt normalt igen.

 

Öppettider för Trettis kundtjänst

Måndag - fredag: 
09.00-18.00

Erbjudande!

AL-KO
AL-KO Elsnöslunga SnowLine 46 E
SnowLine 46 E –Bästa budgetval
1 495:-
Philips
Philips Inomhuslampa LivingColor Aura Svart
LivingColor Aura - Välj bland 16 milj. färgalternativ
649:-
Masu
Masu Bensinsnöslunga Snow Buster 650 vit
Storsäljaren till kanonpris!
6 895:-
Panasonic
Panasonic Epilator Epilator ES-ED90-P503
Toppmodell Wet & Dry epilator
699:-
Förra  |  Nästa

Besök vårt showroom!

Showroom

Besök vårt showroom i Stockholm för att känna på ett urval av våra produkter.

Brådskande?

Expressleverans

Stockholm:
Leverans samma kväll!

Övriga Sverige:
Leverans kvällen efter!

…vid beställning före kl. 13.30

Vill du ha hjälp?

Services

Vi kan hjälpa dig med:

  • Uppbärning
  • Installation
  • Retur (bortforsling)

Kampanjvaror

LVI Golvvärme Deltasoft DEL C 0250
LVI 1 999:-
Tristar Värmefläkt Halogenvärmare
Tristar 295:-
Melitta Espressomaskin Caffeo Lattea inkl basplatta
Melitta 3 490:-
Oras Termostatblandare Eterna 6380
Oras 3 735:-
OBH Nordica Massageprodukt övrig Shiatsu nacke och skuldror
OBH Nordica 649:-

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Email_subscribe.se

Den senaste informationen och våra bästa erbjudanden från tretti.se via e-post. Skicka







Melitta_takeover1
Melitta_takeover2
Print Skriv ut