Jämförlista

Kundbetyg

Leveransinformation

LEVERANSINFORMATION

Allmänt Tretti levererar alla produkter och tillbehör kostnadsfritt inom Sverige, i samarbete med speditörerna Bring Express, Posten och Schenker. Leveranstiden är normalt ca 2-7 arbetsdagar, beroende på om Produkterna finns på Trettis centrallager eller om de beställs på begäran direkt från leverantörens lager. För beställningsvaror är leveranstiden normalt 8-15 dagar. Vid slutförsäljning kan det ta längre tid att leverera. Notera att vi förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.

Speditorer

Beställarens legitimation måste alltid kunna visas upp. Om beställaren ej kan närvara vid leverans behöver personen som mottar leveransen kunna visa beställarens legitimation.

Vid hemleveranser ansvarar kunden för att finnas tillgänglig på angiven adress för mottagande av gods vid tidpunkten som överenskommits med distributören. Om kunden uteblir vid denna adress och tidpunkt äger Tretti AB rätten att ta ut en avgift på 495 kronor för varje ny utkörning av godset.

Vid paketförsändelser som skall hämtas hos ditt lokala ombud kan Avisering ske via e-post, vanlig post samt om Kunden lämnat mobilnummer, även via telefonsamtal eller SMS. Om Kunden inte hämtar ut paketet har Tretti rätt att debitera Kunden en avgift på 195 kr.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till Tretti AB:s kundtjänst via vårt kontaktformulär samt notera skadans omfattning kortfattat på Bring Express fraktsedel. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid. Det är därför viktigt att du inspekterar dina produkter noggrant i samband med mottagande av varan. Företag ska anmäla transportskador inom sju dagar.

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna, om du inte själv kan närvara så ska mottagare kunna uppvisa köpande kunds legitimation samt sin egen, inga fotokopior accepteras. 

Leveransstatus

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även ett e-postmeddelande med en länk till en leveransstatussida, där du kan följa leveransen från det att produkten/produkterna lämnar vårt lager till dess att de levereras hem till dig.

Leveransförsening

Om en leveransförsening skulle uppstå meddelar vi dig detta via din leveranstatussida, så håll gärna koll på den (länken finns i e-postmeddelandet om leveransstatus). Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi uppmanar Kunden att häva köpet skriftligen antingen via e-post eller brev, då både Kunden och Tretti på så vis tillhandahåller dokumentation. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

Leveransalternativ

Det finns fem olika leveranssätt att välja mellan: Fri frakt, Hämta själv, Uppbärning, Expressleverans och Helgleverans.

 
Så här fungerar våra hemleveranser:   Så här fungerar vår uppbärningstjänst:
 
   

Fri frakt – Pall

Större leveranser skickar vi normalt sett med Bring Express i hela Sverige. Så här går det till:

1. Bring kontaktar dig för att boka en leveranstid mellan kl. 8-21.
2. Bring Express aviserar ca 30 minuter innan leverans för att säkerställa att du är hemma.
3. Du tar emot varan och visar legitimation.

Observera:

• Detta leveranssätt innebär att chauffören inte har möjlighet att hjälpa dig med uppbärning. Om du önskar hjälp med detta så vänligen välj leveranssätt "Uppbärning".

• Det är upp till speditören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av ett intervall om 4-6 timmar (exempelvis kl. 8–12 eller 8-14).

Fri frakt – Paket

Mindre produkter levererar Posten till ditt närmaste Postombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS till dig om att du kan hämta ditt paket. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.

Pick-up Point

Hämta dina produkter i Trettis butik när det passar dig - Cementvägen 1, Haninge, söder om Stockholm.

Produkterna skickas från vårt centrallager och finns ofta att hämta samma dag. Vi skickar ett e-postmeddelande till dig när produkterna är framtagna och redo att hämtas. Du betalar dina produkter som vanligt i förväg på tretti.se med valfritt betalsätt.

Butiken har öppet vardagar kl. 10-18 och lördagar kl. 10-15.

Företagspaket

Företag har möjlighet att välja leveranssättet Företagspaket i kassan, vid beställning av mindre produkter som till exempel hushållsapparater, småel, dammsugare, lättare mikrovågsugnar, inbyggnadshällar samt mindre köksfläktar. Med detta leveranssätt sker leverans till företagsadressen under dagtid (innan kl. 16.00). Tänk på att leveransen inte aviseras i förväg, att den angivna leveransadressen måste vara en registrerad företagsadress och att det måste finnas en bemannad reception eller möjlighet för någon att ta emot paketet under hela dagen fram till kl. 16.00. Om det inte finns någon som kan ta emot paketet levereras det till närmsta Posten Företagscenter eller Postombud där det efter avisering kan hämtas ut mot uppvisande av legitimation. Kostnaden för leveranssättet Företagspaket är 95 kr per order.

Uppbärning

Om du önskar få hjälp med att bära upp tunga produkter kan du välja leveranssättet Uppbärning i kassan. Du betalar då från från 395 kr per order (fyll i ditt postnummer för att se pris). Det gäller oavsett antalet produkter, och du får dem uppburna till den plats du visar i ditt hem.

Vår transportfirma har tyvärr inte möjlighet att avlägsna emballage, hänga av dörrar eller liknande för att kunna bära in produkter. Om du väljer att köpa till tilläggstjänsten Installation får du förstås även hjälp med att ta av emballaget. Observera att de anställda på vår transportfirma av försäkringsskäl inte har möjlighet att ta av sig sina skor när de bär in produkter. Täck över ditt golv om du har ömtåliga eller fläckkänsliga golv.

Leveranssättet Uppbärning kan erbjudas till kunder i hela landet, med undantag för orter som kräver båttransport (på Gotland erbjuder vi uppbärning).
När du väljer Uppbärning som leveranssätt möjliggör det också att du kan välja tilläggstjänsterna Installation och Miljöretur (bortforsling av din gamla produkt för återvinning). Observera att vi inte har någon möjlighet att erbjuda uppbärning av side-by-side-skåp.

Hempaket

Ditt paket levereras hem till dörren helgfri vardag, leveransen sker dagtid. Vi aviserar dig i förväg via telefon och vid leverans krävs uppvisning av giltig legitimation. Om du inte går att nå per telefon eller inte är hemma vid överenskommen leveransdag brevaviseras godset och du får kontakta Posten Logistik (0771-33 33 10) för bokning av ny leveransdag.

Vi kan inte leverera till adresser som sköts av lantbrevbärare.

Helgleverans

Vi kan erbjuda helgleverans till kunder i Stockholm men inte till adresser som kräver båttransport. Du får din leverans på lördag mellan kl. 9 och 13 om du beställer senast fredag innan kl. 14. Du som kund aviseras ca 30 minuter innan leverans. Samtliga produkter i en order måste finnas i lager för att du ska kunna beställa helgleverans.

Jul & Nyår
Helgleverans är inte möjlig under julhelgen 25-27 december.
Vid nyår gäller sista beställningsdag 30 december kl. 14, med leverans lördag 2 januari.

Expressleverans

Stor-Stockholm
Du som bor i Stor-Stockholm kan få din hemleverans redan ikväll om du beställer innan kl. 13:00 idag.

Övriga Sverige

Om du bor i Göteborg, Malmö, Jönköping, Linköping eller Uppsala får du hemleverans följande arbetsdag om du beställer innan kl. 13:00 idag.

Leverans sker endast på helgfria vardagar mellan kl. 17:00 och 22:00. Beställer du på en helgdag sker leverans under andra arbetsdagen efter din beställning.

Vi aviserar dig via telefon ca 30 minuter innan leverans. Samtliga produkter i en order måste finnas i lager för att leveranssättet Expressleverans skall vara möjligt.

Tilläggstjänster

Om du förutom Uppbärning även skulle vilja få hjälp med att installera din nya produkt och/eller forsla bort din gamla produkt, kan du välja tilläggstjänsterna Installation och Miljöretur i kassan.

Vi kan nu erbjuda tilläggstjänsterna Installation och Retur i hela Sverige. En förutsättning är att du under leveranssätt i kassan har valt Uppbärning.

Vid beställning av dessa tilläggstjänster kan det ta en till tre extra leveransdagar.

Priser för tilläggstjänster:

  • Installation: från 495 kr/produkt
  • Miljöretur: från 95 kr/produkt
  • Installation och Miljöretur: från 545 kr/produkt

Villkor för Installation

Om du väjer Installation som tilläggstjänst finns det några saker du behöver tänka på:

Installation genomförs endast på befintliga framdragna uttag och ledningar. Eventuell gammal produkt måste vara borttagen, har du valt retur av gammal produkt läs vad som gäller om denna under "Villkor för miljöretur". 

Extra materialkostnad kan tillkomma om installationen kräver material utöver den utrustning som följer med produkten.

Du behöver före installationen kontrollera att du har rätt spänning för produkten, det vill säga 230 alternativt 400 volt.

Vid installation av kyl- och/eller frysskåp ingår inte att dörrar hängs om eller tas bort av installatörerna. (Kontrollera gärna i förväg att skåpet kommer att kunna gå in genom alla dörröppningar.)

Vid installation av en hel- eller halvintegrerad produkt, som till exempel en integrerad diskmaskin, ingår inte montering av den självvalda frontluckan eller dörrfronten. Vid installation av en tvättmaskin och/eller torktumlare, måste installation ske i ett våtutrymme (t.ex. badrum). Om tvättmaskin och torktumlare ska monteras i stapel måste en monteringssats köpas till (om det inte tydligt framgår att en sådan följer med någon av maskinerna).

Vid installation av en diskmaskin måste det finnas ett läckageskydd i form av en droppskyddsbricka tillgängligt (medföljer inte utan köps som tillbehör). Vi råder dig att köpa till ett nytt läckageskydd samtidigt som du köper din diskmaskin.

Vid installation av tvätt- och/eller diskmaskin ska du även se till att det finns en lättillgänglig och fungerande ballofix (avstängningskran) på till exempel blandaren.
Observera att tvättmaskiner endast installeras i godkänt våtutrymme.

Platsen där produkten ska placeras måste således vara förberedd och klar innan installationen kan påbörjas.

Läs mer om installationsvillkoren.

Villkor för Miljöretur

Om du väljer Miljöretur som tilläggstjänst, det vill säga bortforsling av din gamla produkt för återvinning, finns det några saker du behöver tänka på:

Produkten får inte sitta fast i vägg eller liknande, utan måste vara avinstallerad. Är produkten monterad med annan artikel, exempelvis i pelare med tvätt under en tork och du ska byta tvättmaskinen måste torktumlaren vara borttagen.


Kyl- och frysskåp måste vara tömda på mat, avfrostade och urtorkade.


Disk- och tvättmaskiner ska i möjligaste mån vara tömda på vatten.

Klimatkompensera för din frakt

För att kompensera för de utsläpp av koldioxid som leveransen av din order medför kan du i kassan välja att skänka 20 kr som oavkortat går till föreningen Rädda Regnskog och deras arbete för att skydda värdefull regnskog i Ecuador. 10 kvadratmeter skog per order skyddas om du väljer att kompensera för varutransportens klimatpåverkan.

Avskogning orsakar cirka 20 procent av världens växthusgasutsläpp – en viktig åtgärd för att motverka klimatförändringar är därför att skydda regnskog från avverkning.


Rädda Regnskog
Föreningen Rädda Regnskog är en ideell förening som arbetar för att skydda tropisk regnskog i Ecuador. Arbetet genomförs i nära samarbete med den lokala samarbetspartnern Fundacion Cambugán och lokalbefolkning i skogens närhet. Föreningen har en mycket liten administration som sköts med frivilliga krafter, vilket möjliggör att en mycket stor del av gåvor och bidrag går direkt till de projekt de valt att stödja.

Läs mer om Rädda Regnskog.

Koldioxidutsläpp vid leverans
Vi har tillsammans med våra leverantörer och distributörer tagit fram underlag för hur stort utsläpp av koldioxid (CO2) som en genomsnittlig pall- respektive paketleverans genererar. Beräkningen baseras på transporten från vårt lager i Haninge ut till dig som kund. En leverans av en pall (vitvara eller annat större gods) genererar i genomsnitt ett utsläpp om ca 4 kg CO2 och en paketleverans (mindre gods) genererar genomsnitt ett utsläpp om ca 1 kg CO2.

Det är mycket svårt att beräkna hur mycket en viss areal skog motsvarar i form av koldioxid. Därför har vi valt att jämföra vad motsvarande mängd koldioxid skulle kosta att kompensera för i form av utsläppsrätter. En utsläppsrätt motsvarar ett ton fossil koldioxid och dess pris fluktuerar efter tillgång och efterfrågan. För privatpersoner kostar det mellan ca 250 och 300 kr att köpa en utsläppsrätt (vi väljer att använda jämförelsevärdet 275 kr). För att kompensera för en leverans av en pall genom att köpa utsläppsrätter skulle det därmed kosta ca 1,1 kr (0,004 ton x 275 kr), och för en leverans av ett paket skulle det kosta ca 0,275 kr (0,001 ton x 275 kr). Då en order kan bestå av allt från ett paket till tiotals pallar har vi valt att fastställa klimatkompensationsavgiften till 10 kr per order oavsett antal produkter. Det är lika bra att ta i när pengarna går till en bra sak!

Leveransinformation

Leveransinformation

Vi erbjuder fri frakt i hela landet!

Vill du inte ta emot varan på dagtid? Beställ expressleverans för endast 395kr och få hem din vara redan samma kväll!

Vill du ha hjälp? Vi kan hjälpa dig med

  • Uppbärning
  • Installation
  • Miljöretur (bortforsling av gammal produkt)

Spåra din leverans

Pick-up Point, Butik & Outlet!

Pick-up Point, Butik & Outlet!

Beställ på nätet och hämta dina varor själv samma dag! Snabbt och enkelt! Du hämtar dina varor på Cementvägen 1 i Haninge.

Här finns också vår stora butik och outlet (1200m2) där du kan fynda mängder av produkter till ännu bättre priser.

Ordinarie öppettider:

Mån-fre: 10.00-18.00
Lör: 10.00-15.00
Sön: Stängt

Avvikande öppettider:

Midsommarafton  24/6 - STÄNGT

Midsommardagen 25/6 - STÄNGT

Trevlig midsommar önskar personalen! :)

Erbjudande!

Gardena
Gardena Robotgräsklippare Robotgräsklippare Sileno+ 1600
Gardena Robotgräsklippare Sileno+ 1600
15 890:-
Scandy Garden
Scandy Garden Kolgrill Valhall
Scandy Garden Kolgrill Valhall
1 490:-
Landmann
Landmann Gasolgrill Flatbed Avalon 4.1
Landmann Flatbed Avalon 4.1
4 490:-
Electrolux
Electrolux Luftrenare Z9124
Electrolux Z9124
1 590:-
Stiga
Stiga Mossrivare & vertikalskärare SV 415 E
Stiga SV 415 E
1 550:-
Förra  |  Nästa

Kampanjvaror

Bosch Kyl över frys-skåp KGN36AW32
Bosch 7 390:-
Bosch Ångugn HBC36D754
Bosch 9 490:-
Fatboy Sittpuff Point Turquoise
Fatboy 695:-
Franke Vägghängd köksfläkt Vitrum Kolfilter
Franke 7 000:-
Adidas Viktväst Weight Vest 5kg
Adidas 899:-






Print Skriv ut