Svårt att hitta rätt i vitvarudjungeln? Fråga Tretti först! Ring oss på 0771-31 30 31 så hjälper vi dig.
0771-31 30 31
öppet idag kl. 08:30-21:00
Chatten är
öppen
Favoriter
null

Leverans av vitvaror

Du kan välja mellan olika leveransalternativ och tilläggstjänster för dina nya vitvaror. Detta inkluderar:

  • Leverans till tomtgräns/port
  • Leverans med uppbärning
  • Leverans med installation
  • Leverans med bortforsling av gamla vitvaror

Du väljer önskat leveransdatum och tidsintervall för leverans i kassan.

Notera att tilläggstjänsten installation samt eventuell kommentar på orden kan resultera i längre leveranstid.

Dessvärre levererar inte vår speditör till öar utan fast vägförbindelse (exklusive Gotland). För leverans till öar utan fast broförbindelse ombes du ange leveransadressen till godsmottagningen i hamnen på fastlandssidan. Därifrån ansvarar du som kund för mottagning av produkten samt vidare frakt från fastlandshamnens godsmottagning.

Varor körs i regel ut av 1 chaufför, vilket innebär att du som kund i vissa fall kan behöva hjälpa till med uppbärningen i de fall som uppbärning köpts till som tilläggstjänst. Om du misstänker att det behövs 2 chaufförer för uppbärningen eller om du inte har möjlighet att hjälpa till med uppbärning så kan du kontakta vår kundtjänst på 0771 - 31 30 31 så ser vi över om det finns möjlighet för uppbärning med 2 chaufförer.


Har du frågor om pris och leverans: Fråga Tretti först! 

Stora vitvaror

Leverans av stora vitvaror

Bokningsbekräftelse och avisering:

  • När vi har tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse på din email.
  • Budet ringer cirka 30 minuter innan leverans

Leverans med installation: 

  • Du får en spårningslänk via email. Se Brings hemsida för mer information om spårning.
  • Du aviseras via sms för tidsbokning av leverans och installation. Följ instruktionerna i smset för att boka datum och tid.
  • Bokningsbara tider är vardagar och oftast mellan kl. 07.00-17.00 inom ett tidsintervall på 4-6 timmar.
  • Vilka dagar som är bokningsbara varierar mellan postnummer.

Notera att du måste vara hemma för att kvittera leverans om du inte angett i kassan att beställningen kan levereras utan kvittens. Samt att varor endast kan levereras till fast adress och inte till postbox.

OBS! Om ingen är hemma som kan ta emot varan tar budet varan i retur till vårt lager. Kontakta oss för att boka ett nytt leveransdatum. Notera att du som kund står för kostnaden för att köra ut varan på nytt.

Priset för en ny utkörning är 395 kr.

Om ingen är hemma och du vill att varan levereras utan kvittens: kontakta vår kundtjänst senast två vardagar innan leveransdatum så hjälper vi dig.

Tilläggstjänster och villkor för leverans av stora vitvaror

Du har möjlighet att välja mellan flera tilläggstjänster för leverans. Tänk på att leveranstiden kan förlängas när du beställer en tilläggstjänst.

Läs mer om tilläggstjänster här nedan:

Små vitvaror

Leverans av småvaror

Vid köp av småvaror (som t ex: hushållsmaskiner, köpsapparater, skönhetsprodukter etc.) kan du välja:

  • Leverans till DHL-ombud
  • Hemleverans (Via DHL eller Budbee)

Leverans till ombud görs genom att fylla in postnummer och sedan välja ombud. 

När varan har levererats till DHL-ombudet skickas en avi till dig varan är redo att hämtas. 

Kom ihåg att ha med dig avin och legitimation när du ska hämta ut ditt paket.

Om du väljer hemleverans med DHL eller Budbee levereras paket till angiven address. 

Budbee levererar vardagskvällar mellan klockan 17.00-22.30. Du kan följa bilen i realtid och önska hur du tar emot paketet genom Budbee. 

Om du har valt att paketet lämnas utanför din dörr utan kvittens övertar du ansvaret från och med att chauffören har lämnat din order. 

Har du portkod så anger du den vid tidsbokning så att fraktbolaget kommer in. 

För att veta om det är möjligt att välja ett speciellt fraktsätt på din ort så skriver du in ditt postnummer i kassan.


OBS! Om det inte finns någon hemma som kan ta emot varan: 

  • DHL: Paketet går i retur efter första leveransförsöket. 
  • Budbee: fraktbolaget gör två till leveransförsök innan paketet går i retur.
  • Välj ett nytt datum direkt från aviseringen, annars bokas ett datum för leverans automatiskt.

Observera, vid kontaktlös överlämning lämnas paket utanför dörren även om du inte är hemma.


Kontakta oss

Leveranstid


Förbokat leveransdatum från kassan

När du valt ett datum för leverans vid köp så bokas leveransen för detta datum. Om något händer i leveranskedjan som leder till försening så avtalas en ny dag och tid med dig. I dessa fall föreslås första möjliga datum och tid enligt befintliga förutsättningar. Du kan även önska en senare leverans.

Du får en SMS-påminnelse av speditören samma dag som inbokad leverans.


Leveransförseningar

Om en leverans blir försenad gör vi allt vi kan för att påskynda processen och ser till att dina varor kommer fram till dig så snabbt som möjligt! 

En leverans kan bli försenad på grund av att transportören inte kan hålla sitt avtal, att produkten utgått eller att producenten har problem med tillverkningen. 

Försäljare som säljer via tretti.se samt vi på Tretti förbehåller oss därför rätten att friskriva oss från all ersättning och kompensation vid leveransförseningar.


Ej mottagen leverans

Om du inte är hemma och ej kan ta emot varan på det avtalade datumet och tidsintervallet, förbehåller vi på Tretti oss rätten att kräva en avgift på 395 SEK för en ny utkörning av varan. Varan skickas då tillbaka till terminalen och du bedes därefter kontakta Trettis kundtjänst för att avtala ny leveranstid. Har du varit hemma, men ej fått din leverans är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig!


Transportskador

Det är viktigt att du kontrollerar varans emballage när du kvitterar den. Om du ser något avvikande ska detta noteras på fraktsedeln. Om du upptäcker att din vara är skadad under transport går du in på tretti.se och gör en anmälan här.

Miljöretur

Miljövänlig bortforsling av gammal vitvara

Tilläggstjänst där budet tar med sig din gamla vitvara för återvinning.

Produkten hanteras så det inte uppstår läckage av kylmedel och andra kemikalier. Kylmedel töms på återvinningsstation.

Har du även beställt installation så ingår avinstallation. Om bara en av tjänsterna är beställd ingår inte avinstallation. Vi erbjuder dessvärre inte bortforsling från adresser på öar utan fast broförbindelse (exklusive Gotland).

Villkor för bortforsling

  • Produkten ska stå vid tomtgränsen/porten när bud kommer. 
  • Produkten ska i möjligaste mån vara tömd på vatten och eventuella matvaror.