Jämförlista

 

Kundbetyg

Följ oss:
Facebook Twitter
Samarbetspartners:
Partners.se

Leveransinformation

LEVERANSINFORMATION

Allmänt Tretti levererar alla produkter och tillbehör kostnadsfritt inom Sverige, i samarbete med speditörerna Bring Express, Posten och Schenker. Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om Produkterna finns på Trettis centrallager eller om de beställs på begäran direkt från leverantörens lager. För beställningsvaror är leveranstiden normalt 8-15 dagar. Vid slutförsäljning kan det ta längre tid att leverera. Notera att vi förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.

Speditorer

Vid utlämningen/leveransen av Produkterna ska Kunden alltid uppvisa legitimation.

Vid hemleveranser ansvarar kunden för att finnas tillgänglig på angiven adress för mottagande av gods vid tidpunkten som överenskommits med distributören. Om kunden uteblir vid denna adress och tidpunkt äger Tretti AB rätten att ta ut en avgift på 495 kronor för varje ny utkörning av godset.

Vid paketförsändelser som skall hämtas hos ditt lokala ombud kan Avisering ske via e-post, vanlig post samt om Kunden lämnat mobilnummer, även via telefonsamtal eller SMS. Om Kunden inte hämtar ut paketet har Tretti rätt att debitera Kunden en avgift på 195 kr.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till Tretti AB:s kundtjänst via vårt kontaktformulär eller telefon: 0771-31 30 31samt notera skadans omfattning kortfattat på Bring Express fraktsedel. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid. Det är därför viktigt att du inspekterar dina produkter noggrant i samband med mottagande av varan. Företag ska anmäla transportskador inom sju dagar.

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna, om du inte själv kan närvara så ska mottagare kunna uppvisa köpande kunds legitimation samt sin egen, inga fotokopior accepteras. 

Leveransstatus

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även ett e-postmeddelande med en länk till en leveransstatussida, där du kan följa leveransen från det att produkten/produkterna lämnar vårt lager till dess att de levereras hem till dig.

Leveransförsening

Om en leveransförsening skulle uppstå meddelar vi dig detta via din leveranstatussida, så håll gärna koll på den (länken finns i e-postmeddelandet om leveransstatus). Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi uppmanar Kunden att häva köpet skriftligen antingen via e-post eller brev, då både Kunden och Tretti på så vis tillhandahåller dokumentation. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

Leveransalternativ

Det finns fem olika leveranssätt att välja mellan: Fri frakt, Hämta själv, Uppbärning, Expressleverans och Helgleverans.

 
Så här fungerar våra hemleveranser:   Så här fungerar vår uppbärningstjänst:
 
   

Fri frakt – Pall

Vitvaror och andra större produkter levereras normalt sett med Bring Express i hela Sverige. När produkten/produkterna har anlänt till Bring Express aviseras du per telefon om leveransdag samt tidsfönster. Bring Express aviserar även ca 30 minuter innan leverans för att säkerställa att du är hemma. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 08.00 och 21.00.

Produkterna levereras till porten om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus, alternativt så nära port eller tomtgräns som en lastbil kan köra. Ingen uppbärning eller inbärning sker om inte detta valts som tilläggstjänst vid köp. Observera att det är upp till speditören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av ett intervall om 4-6 timmar (exempelvis kl. 08.00–12.00 eller 08:00-14:00).

Fri frakt – Paket

Mindre produkter, som till exempel: hushållsapparater, småel, dammsugare, fristående mikrovågsugnar samt mindre köksfläktar, levereras med hjälp av Posten till ditt närmaste Postombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.

Hämta själv

Om du inte har möjlighet att vara hemma och passa speditörernas leveranstider kan du välja Hämta själv som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter i vårt showroom i Stockholm när det passar dig. När du väljer Hämta själv betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webbshopens kassa. Efter att din order har tagits emot skickas produkterna internt från vårt centrallager till vårt showroom.

Observera att vi skickar ett e-postmeddelande samt ett SMS till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan. Observera att ordern återgår till vårt centrallager 14 dagar efter du mottagit första avisering. Vårt showroom hittar du på Norrbackagatan 47B i Stockholm, och vi har öppet vardagar mellan kl. 10.00 och 18.00. En karta som hjälper dig att hitta finns under rubriken Showroom.

Företagspaket

Företag har möjlighet att välja leveranssättet Företagspaket i kassan, vid beställning av mindre produkter som till exempel hushållsapparater, småel, dammsugare, lättare mikrovågsugnar, inbyggnadshällar samt mindre köksfläktar. Med detta leveranssätt sker leverans till företagsadressen under dagtid (innan kl. 16.00). Tänk på att leveransen inte aviseras i förväg, att den angivna leveransadressen måste vara en registrerad företagsadress och att det måste finnas en bemannad reception eller möjlighet för någon att ta emot paketet under hela dagen fram till kl. 16.00. Om det inte finns någon som kan ta emot paketet levereras det till närmsta Posten Företagscenter eller Postombud där det efter avisering kan hämtas ut mot uppvisande av legitimation. Kostnaden för leveranssättet Företagspaket är 95 kr per order.

Uppbärning

Om du önskar få hjälp med att bära upp en eller flera tunga produkter kan du välja leveranssättet Uppbärning i kassan. Du betalar då från 295 kr (beroende på var du bor) per order, oavsett antalet produkter, och får dem uppburna till den plats du visar i ditt hem med undantag för platsbrist eller om dörröppningen är för smal. Uppburna produkter avemballeras inte.

Upp-/inbärning av kyl/frys Side-by-side i lägenhet/hus kan endast göras under förutsättning att skåpet går in genom dörren med komplett emballage. Var vänlig att kontrollera detta innan du väljer Uppbärning som leveranssätt. Vår transportfirma har tyvärr inte möjlighet att avlägsna emballage, hänga av dörrar eller liknande för att kunna bära in skåpet. Om du väljer att köpa till tilläggstjänsten Installation får du förstås även hjälp med att ta av emballaget. Observera att de anställda på vår transportfirma av försäkringsskäl inte har möjlighet att ta av sig sina skor när de bär in produkter. Täck därför gärna över ditt golv om du har ömtåliga eller fläckkänsliga golv.

Leveranssättet Uppbärning kan erbjudas till kunder i hela landet, med undantag för orter som kräver båttransport (på Gotland erbjuder vi uppbärning). Men observera att du som kund på vissa orter måste hjälpa till vid uppbärningen.

När du väljer Uppbärning som leveranssätt möjliggör det också att du kan välja tilläggstjänsterna Installation och Retur (bortforsling av din gamla produkt för återvinning).

Hempaket

Ditt paket levereras hem till dig helgfria vardagar mellan kl. 17.00 och 21.00 efter telefonavisering. Tjänsten är inte möjlig inom de postnummerområden som hanteras av lantbrevbärare. Vid leverans krävs uppvisning av giltig legitimation samt underskrift av mottagaren. Om mottagaren inte går att nå per telefon eller inte är hemma vid överenskommen leveransdag brevaviseras godset och mottagaren får kontakta Posten Logistik (0771-33 33 10) för bokning av ny leveransdag.

Helgleverans

 

Leveranssättet Helgleverans kan erbjudas till kunder i Stor-Stockholm men inte till adresser som kräver båttransport. Med leveranssättet Helgleverans får du hemleverans påföljande lördag mellan kl. 14.00 och18.00 om du beställer senast fredag innan kl. 14.00. Du som kund aviseras endast 30 minuter innan leverans. Samtliga produkter i en order måste finnas i lager för att leveranssättet Helgleverans skall vara möjligt. Order med Helgleverans kan inte betalas med Faktura företag.

Kostnaden för Helgleverans är 395 kr per order.

Expressleverans

 

Leveranssättet Expressleverans kan erbjudas till kunder i stora delar av landet men inte till adresser som kräver båttransport. Kostnaden för Expressleverans är 395 kr per order.

Stor-Stockholm

Med leveranssättet Expressleverans får du som bor i Stor-Stockholm hemleverans samma kväll om du beställer innan kl. 13.30. Leverans sker endast på helgfria vardagar mellan kl. 17.00 och 21.00.

Du som kund aviseras ca 30 minuter innan leverans. Samtliga produkter i en order måste finnas i lager för att leveranssättet Expressleverans skall vara möjligt.

Övriga Sverige

Om du bor i övriga Sverige får du hemleverans dagen efter (under kvällstid) om du beställer innan kl. 13.30. Leverans sker endast på helgfria vardagar mellan kl. 17.00 och 21.00. Beställer du på en helgdag sker leverans under andra arbetsdagen efter din beställning.

Du som kund aviseras ca 30 minuter innan leverans. Samtliga produkter i en order måste finnas i lager för att leveranssättet Expressleverans skall vara möjligt.

Kostnaden för Expressleverans är 395 kr per order.

Nedan finner du en postnummerlista till vilka områden vi erbjuder expressleverans.

Stor-Stockholm

10000-19999

Göteborg

41101-41140, 41143, 41250-41282, 41285, 41301-41328, 41345-41346, 41390, 41451-41483, 41501-41526, 41651-41681, 41685, 41701-41707, 41713-41721, 41726-41729, 41742-41749, 41755-41764, 41830-41843, 41870-41879, 42130-42150, 42157-42167, 42241-42259, 42332-42363, 42370-42373, 42431-42472, 42490-42491, 42530-42543, 42565, 42650-42658, 42668-42679, 42734-42741, 42750-42751, 42830-42837, 42930-42935, 42941-42944, 43130-43151, 43153, 43160-43169, 43190, 43330-43351, 43360-43370, 43375-43376, 43430-43437, 43440-43447, 43491, 43495-43498, 43530-43544, 43632-43645, 43650-43658, 43730-43736, 43740-43742, 43791-43793, 43832-43838, 43891-43894, 44230-44243, 44249-44254, 44290, 44294, 44330-44339, 44350-44351, 44360-44361, 44391-44392, 44395-44396, 44532-44537, 44552-44557

Malmö

21118-21160, 21211-21243, 21291, 21361-21377, 21420-21450, 21454-21459, 21463, 21466-21467, 21526-21527, 21550-21553, 21558-21574, 21578-21586, 21611-21625, 21641-21642, 21741-21767, 21771-21775, 22220-22229, 22237, 22240-22241, 22270, 22350-22355, 22359, 22361-22363, 22456-22460, 22464-22468, 22471-22478, 22639, 22642-22645, 22654, 22730-22738, 22760-22764, 23042-23044, 23231-23239, 23291, 23830-23843, 24561-24563

Jönköping

53330, 54430, 55302-55324, 55331-55339, 55438-55439, 55445-55458, 55463-55466, 55472-55474, 55592-55594, 55610-55614, 55625-55633, 55650, 55652, 56013, 55625, 55627-55628, 56131-56151, 56191-56193, 56230-56232, 56240-56242, 56250, 56291, 56432-56436, 56491, 56531-56533, 56591-56593, 56631-56634, 56691-56693, 56730-56733, 56791-56792

Linköping

58212-58237, 58242-58247, 58252-58554, 58272-58278, 58330-58334, 58337, 58422, 58431-58439, 58591-58599, 58643-58648, 58662-58666, 58721-58739*, 58921-58943*, 58951-58957*, 59047-59051*, 59054-59055, 59062, 59071-59077

*Endast ojämna postnummer inom dessa intervall.

Uppsala

74010-74011, 74020, 74022, 74100-74196, 74301-74393, 75217-75350, 75419-75452, 75591-75598, 75643-75655, 75752-75758

Tilläggstjänster

Om du förutom Uppbärning även skulle vilja få hjälp med att installera din nya produkt och/eller forsla bort din gamla produkt, kan du välja tilläggstjänsterna Installation och Retur i kassan.

Vi kan nu erbjuda tilläggstjänsterna Installation och Retur i hela Sverige. En förutsättning är att du under leveranssätt i kassan har valt Uppbärning.

Vid beställning av dessa tilläggstjänster kan det ta en till tre extra leveransdagar.

Priser för tilläggstjänster:

  • Installation: från 495 kr/produkt
  • Retur: från 195 kr/produkt
  • Installation och Retur: från 595 kr/produkt
  • Installation av gasspis/-häll: 2495 kr/produkt (Extra materialkostnad kan tillkomma. Notera att leveranstiden kan uppgå till 3 veckor om du väljer gasinstallation). Endast möjligt i Stor-Stockholm.

Villkor för Installation

Om du väjer Installation som tilläggstjänst finns det några saker du behöver tänka på:

Installation genomförs endast på befintliga framdragna uttag och ledningar. Eventuell gammal produkt måste vara borttagen, såvida du inte har valt tilläggstjänsten Retur. Extra materialkostnad kan tillkomma om installationen kräver material utöver den utrustning som följer med produkten.

Du behöver före installationen kontrollera att du har rätt spänning för produkten, det vill säga 230 alternativt 400 volt.

Vid installation av kyl- och/eller frysskåp ingår inte att dörrar hängs om eller tas bort av installatörerna. (Kontrollera gärna i förväg att skåpet kommer att kunna gå in genom alla dörröppningar.)

Vid installation av en hel- eller halvintegrerad produkt, som till exempel en integrerad diskmaskin, ingår inte montering av den självvalda frontluckan eller dörrfronten. Vid installation av en tvättmaskin och/eller torktumlare, måste installation ske i ett våtutrymme (t.ex. badrum). Om tvättmaskin och torktumlare ska monteras i stapel måste en monteringssats köpas till (om det inte tydligt framgår att en sådan följer med någon av maskinerna).

Vid installation av en diskmaskin måste det finnas ett läckageskydd i form av en droppskyddsbricka tillgängligt (medföljer inte utan köps som tillbehör). Vi råder dig att köpa till ett nytt läckageskydd samtidigt som du köper din diskmaskin.

Vid installation av tvätt- och/eller diskmaskin ska du även se till att det finns en lättillgänglig och fungerande ballofix (avstängningskran) på till exempel blandaren.

Platsen där produkten ska placeras måste således vara förberedd och klar innan installationen kan påbörjas.

Läs mer om installationsvillkoren.

Villkor för Retur

Om du väljer Retur som tilläggstjänst, det vill säga bortforsling av din gamla produkt för återvinning, finns det några saker du behöver tänka på:

Produkten får inte sitta fast i vägg eller liknande, utan måste vara avinstallerad.

Kyl- och frysskåp måste vara tömda på mat, avfrostade och urtorkade.

Disk- och tvättmaskiner ska i möjligaste mån vara tömda på vatten.

Klimatkompensera för din frakt

För att kompensera för de utsläpp av koldioxid som leveransen av din order medför kan du i kassan välja att skänka 10 kr som oavkortat går till föreningen Rädda Regnskog och deras arbete för att skydda värdefull regnskog i Ecuador. 10 kvadratmeter skog per order skyddas om du väljer att kompensera för varutransportens klimatpåverkan.

Avskogning orsakar cirka 20 procent av världens växthusgasutsläpp – en viktig åtgärd för att motverka klimatförändringar är därför att skydda regnskog från avverkning.


Rädda Regnskog
Föreningen Rädda Regnskog är en ideell förening som arbetar för att skydda tropisk regnskog i Ecuador. Arbetet genomförs i nära samarbete med den lokala samarbetspartnern Fundacion Cambugán och lokalbefolkning i skogens närhet. Föreningen har en mycket liten administration som sköts med frivilliga krafter, vilket möjliggör att en mycket stor del av gåvor och bidrag går direkt till de projekt de valt att stödja.

Läs mer om Rädda Regnskog.

Koldioxidutsläpp vid leverans
Vi har tillsammans med våra leverantörer och distributörer tagit fram underlag för hur stort utsläpp av koldioxid (CO2) som en genomsnittlig pall- respektive paketleverans genererar. Beräkningen baseras på transporten från vårt lager i Haninge ut till dig som kund. En leverans av en pall (vitvara eller annat större gods) genererar i genomsnitt ett utsläpp om ca 4 kg CO2 och en paketleverans (mindre gods) genererar genomsnitt ett utsläpp om ca 1 kg CO2.

Det är mycket svårt att beräkna hur mycket en viss areal skog motsvarar i form av koldioxid. Därför har vi valt att jämföra vad motsvarande mängd koldioxid skulle kosta att kompensera för i form av utsläppsrätter. En utsläppsrätt motsvarar ett ton fossil koldioxid och dess pris fluktuerar efter tillgång och efterfrågan. För privatpersoner kostar det mellan ca 250 och 300 kr att köpa en utsläppsrätt (vi väljer att använda jämförelsevärdet 275 kr). För att kompensera för en leverans av en pall genom att köpa utsläppsrätter skulle det därmed kosta ca 1,1 kr (0,004 ton x 275 kr), och för en leverans av ett paket skulle det kosta ca 0,275 kr (0,001 ton x 275 kr). Då en order kan bestå av allt från ett paket till tiotals pallar har vi valt att fastställa klimatkompensationsavgiften till 10 kr per order oavsett antal produkter. Det är lika bra att ta i när pengarna går till en bra sak!

Kundmeddelande

Öppettider kundtjänst


Måndag: 08.00-16.00
Tisdag-Fredag: 09.00-16.00
Lördag-Söndag: Stängt

Erbjudande!

Landmann
Landmann Kolgrill Comedus kolgrill Kampanjpaket
Tretti Rekommenderar!
3 745:-
Westerbergs
Westerbergs Handdukstork Tempo ladder 600 vit
Stilren handdukstork i form av en stege
2 995:-
Panasonic
Panasonic Epilator Epilator ES-ED90-P503
Toppmodell Wet & Dry epilator
699:-
LG Electronics
LG Electronics Frontmatad tvättmaskin F1489QDP ink tvättmedel
Tvättmedel på köpet
4 595:-
Förra  |  Nästa

Besök vårt showroom!

Showroom

Besök vårt showroom i Stockholm för att känna på ett urval av våra produkter.

Brådskande?

Expressleverans

Stockholm:
Leverans samma kväll!

Övriga Sverige:
Leverans kvällen efter!

…vid beställning före kl. 13.30

Vill du ha hjälp?

Services

Vi kan hjälpa dig med:

  • Uppbärning
  • Installation
  • Retur (bortforsling)

Kampanjvaror

Wilfa Värmetäcke/-dyna WFB-1
Wilfa 399:-
LVI Golvvärme Deltasoft DEL C 0250
LVI 1 999:-
Cylinda Ångugn IBAU 80 RF
Cylinda 8 390:-
Electrolux Kylskåp med frysfack ERW19001W
Electrolux 3 990:-
Electrolux Matberedare EFP4100
Electrolux 899:-

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Email_subscribe.se

Den senaste informationen och våra bästa erbjudanden från tretti.se via e-post. Skicka







Tretti_140x600_idos_2
Tretti_140x600_idos_1
Print Skriv ut