0771-31 30 31 öppet idag kl. 08:30-16:00
  • Måndag 08:30-21:00
  • Tisdag08:30-21:00
  • Onsdag08:30-21:00
  • Torsdag08:30-21:00
  • Fredag08:30-16:00
  • Lördag12:00-17:00
  • Söndag12:00-17:00
Stäng
Kontakta oss
på mejl här

Favoriter

Stäng
Favoriter
Basket
Meny

Garanti & Reklamation

 

När du handlar vitvaror är det viktigt att du känner dig trygg genom hela processen. Det gäller inte bara själva köpet, utan även efter att du fått hem och börjat använda varan. Vad om din nya produkt går sönder eller inte fungerar som den ska? 

Trettis garantipolicy gör att du kan känna dig säker på att du alltid kommer att få hjälp och att vi löser problemet tillsammans med dig.

 

På Tretti får du alltid: 

 

Det innebär att du, beroende på situation, kan få felaktiga varor reparerade, utbytta, få pengarna tillbaka eller få ett prisavdrag.
Kom ihåg att fel och skador måste rapporteras inom skälig tid. Du hittar mer info om detta i våra köpvilkor.

 

Du kan starta ett reklamationsärende med oss på två sätt. Genom att: 

 

Efter att 3 år har löpt ut: kontakta tillverkaren eller dess servicepartner för fel som uppstår. Vissa varor har en tilläggsgaranti, t.ex. motorgarantier, som tillverkaren ansvarar för och som gäller i mer än 1 år. Kontakta tillverkaren för att nyttja denna garanti.

Vi har samlat en lista på legitimerade service partners här
Du kan självklart alltid kontakta Trettis kundtjänst om du är osäker på vem du kan kontakta för service.

 

Inte hittat svar på din fråga?
Fråga Tretti först. 0771-31 30 31, eller läs vidare i våra köpvilkor.

 

 

Favoriter

Stäng