JUST NU | Upp till 20% på massor av varor*

0771-31 30 31 öppet i dag kl. 8:30-21
  • Måndag 8:30-21
  • Tisdag8:30-21
  • Onsdag8:30-21
  • Torsdag8:30-21
  • Fredag8:30-16
  • Lördag12-17
  • Söndag12-17
Stäng
Kontakta oss
på mejl här

Favoriter

Stäng
Favoriter
Basket
Meny

Leveransinformation om när du handlar på Tretti.se

När du handlar via tretti.se får du fri frakt till din tomtgräns/port vid beställning av vitvaror. Leverans till tomtgräns sker så nära din bostad som lastbilen kan köra och där första lyftet ska göras, till exempel vid trottoar, uppfart eller garage. Notera att vi tyvärr inte kan leverera till tomtgräns/port när det gäller öar utan fast vägförbindelse (exklusive Gotland). För leverans till öar utan fast broförbindelse ombes du ange leveransadressen till godsmottagningen i hamnen på fastlandssidan. Härifrån ansvarar du som kund för mottagning av produkten samt frakt och eventuell fraktkostnad från fastlandshamnens godsmottagning vidare till önskad slutdestination. Undantaget är om du bor på Gotland. Då behöver du inte hämta varan i hamnen, utan vi kör hem den till dig. Har du frågor om pris och om leverans är möjlig, ber vi dig vänligast kontakta vår kundservice.

Hur vi på Tretti förhåller oss till Covid-19 – Läs mer här.
 

Leverans av stora vitvaror

När vi har tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse på din mejl. Inom loppet av några få dagar får du ett nytt mejl med ett kollinummer. Med detta kan du spåra ditt paket via transportören Brings hemsida. Oavsett leveranssätt kommer transportören att kontakta dig strax innan leverans. Har du ej förbokat ett specifikt datum för leveransen så kontaktar transportören dig dagen innan för att avtala tid för leverans (kom ihåg att följa instruktionerna)Stora vitvaror levereras med Bring med allt från budbil till lätt lastbil < 3,5 ton och lastbil > 3,5 ton hem till din tomtgräns eller port. Du blir aviserad via sms för att bestämma leveransdag och tidsfönster när dina varor är klara för leverans. Din order levereras vanligtvis med Bring i hela Sverige. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 07.00-17.00. Observera att vi på vissa orter ej kan erbjuda leverans alla veckodagar.

Observera att det är upp till transportören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av en intervall om 4-6 timmar (exempelvis kl. 08.00 - 14.00). Strax innan leverans kontaktar transportören dig. Du måste vara hemma vid leveransen för att kvittera att du mottagit din beställning. Bring får inte ställa varan utanför ditt hem.

Om det inte finns någon tillgänglig på din adress som kan ta emot varan och om det inte har gjorts en överenskommelse om att varan får ställas tar chauffören varan i retur till vårt lager. Önskar du att avtala ett nytt leveransdatum kan du kontakta oss. Notera att du i så fall själv ska betala för att fraktpersonen kör ut igen.

Priset för en ny utkörning är 395 kr.

Notera! Varorna levereras endast till fast adress, inte till postbox.

Tänk på att alltid kontrollera godsets skick vid leverans. Vid de tillfällen där en skada alternativt misstänkt skada upptäcks ska notering om detta göras på fraktsedeln och/eller handterminalen.

Leverans av små vitvaror

Vid köp av småvaror såsom t.ex. dammsugare, hushållsapparater och skönhetsprodukter kan du välja mellan gratis leverans till valfritt DHL-ombud eller hemleverans med PostNord för 49 kr.

Om du väljer leverans till DHL-ombud kan du skriva in önskat postnummer och själv välja vilket ombud du vill att varan ska skickas till. När varan har levererats till DHL-ombudet skickas en avi till dig för att meddela dig att du har ett paket att hämta. Tänk på att det är viktigt att du har med dig avin och legitimation när du ska hämta ut ditt paket. 

Om du väljer hemleverans med PostNord levereras paket till den adress som du har angett. Om du inte är hemma och kan ta emot paketet vidaresänds det till ett serviceombud och du blir aviserad om var du kan hämta ut paketet.  

Tilläggstjänster för leverans av stora vitvaror

Du har möjlighet att välja mellan flera tilläggstjänster för leverans när du köper varor via tretti.se. Tänk på att leveranstiden kan förlängas med 3-9 arbetsdagar när du beställer en tilläggstjänst.
 

Leverans med uppbärning - från 499 kronor

Varan levereras hem till dig och transportören ser till att varan bärs in och placeras i önskat rum. Observera att avemballering inte ingår vid uppbärning. Tänk på att förbereda fri väg in i hemmet och att skydda dina golv. Notera också att vi inte erbjuder leverans med uppbärning till öar utan fast broförbindelse (inklusive Gotland). Vi har sammanställt en FAQ-sida där du får svar på vanliga frågor om leverans med uppbärning.


Leverans uppbärning och installation - från 999 kronor

Varan levereras hem till dig, bärs upp och installeras till tillgängliga och godkända el- och vattenanslutningar inom 1,2 meter från varans placering. Installatören har inte möjlighet att borra hål, såga eller på något annat vis anpassa din inredning till installationen. Avinstallation och bortforsling av gammal produkt ingår ej. Omhängning av dörr ingår heller inte i installation. Notera också att vi inte erbjuder leverans med uppbärning och installation till öar utan fast broförbindelse (inklusive Gotland).

Vi har sammanställt en FAQ-sida där du får svar på vanliga frågor för leverans med installation.
 

Expressleverans till skåne - beställ dina vitvaror innan kl 20.00 – få leverans redan imorgon*. Pris från 299 kronor

Vi är glada att kunna erbjuda våra kunder i Skåne möjlighet att få sina vitvaror redan nästa vardag med vår expressfrakt, inom önskat tidsrum.

*Beställ innan kl 20.00 måndag-fredag så får du dina vitvaror redan nästa vardag, inom önskat tidsrum. Vid beställning lördag-söndag sker leverans följande tisdag. Gäller endast lagerförda vitvaror levererade till port/tomtgräns och till brofasta adresser inom postnummer 20000 > 25999. Vid ej fullförd banköverföring kan ytterligare leveranstid förekomma.

Deadline för expresseleverans nästa vardag: kl 20.00 (Vid beställning lördag-söndag sker leverans följande tisdag.)


Miljöretur - miljövänlig bortforsling av gammal produkt - från 299 kronor

Köper du till denna tjänst tar transportören med sig din gamla produkt och lämnar den till återvinning. Produkten hanteras så att det inte uppstår läckage av kylmedel och produkten töms även på kylmedel på återvinningsstationen. Är installation och miljöretur beställd ingår avinstallation. Om bara en av tjänsterna är beställd ingår inte avinstallation. Vi erbjuder tyvärr inte bortforsling från adresser på öar utan fast broförbindelse (inklusive Gotland). Läs mer om miljöretur här.


Villkor för ”Miljövänlig bortforsling av gammal produkt”

  • Produkten ska stå vid tomtgränsen och vara tomma för att transportören ska ta med sig din gamla produkt. 
  • Disk- och tvättmaskiner ska i möjligaste mån vara tömda på vatten. Kyl och frys ska vara tömda på matvaror.


Villkor för ”Leverans med uppbärning”

Villkor för uppbärning är att produkten går in genom dörren med komplett emballage. Transportören har inte möjlighet att ta av emballaget eller hänga av dörrar för att kunna bära upp produkten. Tänk på att förbereda fri väg in i hemmet och att skydda dina golv.

Om uppbärningen inte kan utföras

Är leveransen inte möjlig på grund av förhållanden hos dig, eller är det inte någon tillgänglig på adressen vid ankomst returnerar vi inte pengarna för uppbärning. Du kommer att krävas på en avgift på 395 kr för en extra utkörning av ordern.

Notera: Vi har tyvärr inte möjlighet att erbjuda uppbärning av side-by-side kyl- och frysskåp.

Villkor för ”Leverans med uppbärning och installation”

Installation genomförs endast på befintliga och framdragna uttag och elledningar. Medföljande till- och avloppsslangar är 1,2 meter långa.

Om du har en gammal produkt ska denna vara borttagen, om du inte har valt tilläggstjänsten ”Bortforsling av gammal produkt”.

Det är ditt ansvar att kontrollera att dina uttag har rätt spänning, alltså 230 V alternativt 400 V. Det kan uppstå behov för extra el-artiklar utöver vad som ingår som standard på din vara. Dessa ska du själv införskaffa från en auktoriserad elektriker.

Vid installation av en hel- eller halvintegrerad produkt, som till exempel en integrerad diskmaskin, ingår inte montering av den självvalda frontluckan eller dörrfronten.
Vid installation av kyl- och/eller frysskåp ingår inte att dörrar hängs om eller tas bort av installatören.

Av säkerhetsskäl kan du inte beställa installation av tvättmaskin i rum där det ej finns en golvbrunn. Om tvättmaskin och torktumlare ska monteras i pelare så måste ett monteringskit köpas till (säljs separat). OBS! Det går inte att beställa installation av gasprodukter, side-by-side skåp och fläktar.

Om installationen inte kan utföras

Om en installation inte är möjlig på grund av förhållanden hos dig, eller om ingen finns tillgänglig på adressen vid ankomst returnerar vi inte pengarna för installationen. Du kommer krävas på en avgift på 395 kr för extra utkörning av din order.

Notera: Vi erbjuder tyvärr inte installation till öar utan fast vägförbindelse.

 

Leveranstid

En beställning blir normalt sett levererad inom 2-5 arbetsdagar eller 7-14 arbetsdagar beroende på vilken leveranstid som står på produkten vid köpet. Finns varan på lager hos försäljaren blir den levererad inom 2-5 arbetsdagar. Finns varan ej på lager så tillkommer extra leveransdagar då den ska beställas från producenten och då kommer varan bli levererad inom 7-14 arbetsdagar. Om du har beställt tilläggstjänster såsom uppbärning, installation och/eller bortforsling kan det tillkomma 3-9 arbetsdagars leveranstid. Om du själv har bokat en installatör rekommenderar vi att du tar hänsyn till eventuella leveransförseningar.


Leveransförseningar

Om en leverans är försenad gör vi allt som står i vår makt för att påskynda processen och ser till att dina varor kommer fram till dig så snabbt som möjligt. Det kan hända att en leverans blir försenad på grund av att transportören inte kan hålla sitt avtal eller att produkten utgått. Försäljare som säljer via tretti.se samt vi på Tretti förbehåller oss därför rätten att friskriva oss från all ersättning och kompensation vid leveransförseningar.


Ej mottagen leverans

Om du inte är hemma och kan ta emot varan inom det avtalade tidsfönstret med transportören, förbehåller försäljaren sig rätten att kräva en avgift på 395 SEK för en ny utkörning av varan. Du kan dock alltid kontakta Trettis kundtjänst med frågor om leverans. 


Ej hemma när leverans sker 

Om du inte är hemma när transportören kommer för att leverera din vara, tas varan tillbaka till terminalen. Du kan därefter kontakta transportören och avtala när varan ska levereras. I ett sådant tillfälle står du själv för den andra utkörningen.

Transportskador  

Det är viktigt att du kontrollerar varans emballage när du kvitterar den. Om du ser något avvikande ska detta noteras på fraktsedeln. Om du upptäcker att din vara är transportskadad går du in på tretti.se och gör en anmälan här.

Favoriter

Stäng