Spara 10% på kalla vitvaror til köket*

Se utbudet | *Kan inte kombineras med andra rabatter eller prisgaranti. Gäller t.o.m. 20/10-17.

×
0771-31 30 31 Öppet i dag kl. 8:30-19
  • Måndag 8:30-19
  • Tisdag8:30-19
  • Onsdag8:30-19
  • Torsdag8:30-19
  • Fredag8:30-16
  • Lördag12-17
  • Söndag12-17
Stäng

Favoriter

Stäng
Favoriter
0 Varukorg
Meny

Leveransinformation

Någonstans i Sverige...

Det är så bökigt med leverans av vitvaror – man tar ledigt från jobbet och sedan är de ändå försenade. Dessutom ska man kånka upp tvättmaskinen själv och då måste jag fråga grannen om hjälp. Gud vad jobbigt! 

Känner du igen dig? Men så här knöligt ska det inte vara.

När du handlar hos oss får du alltid fri frakt. Dessutom har vi flera tilläggstjänster som underlättar för dig. Genom vårt samarbete med transportören Bring kan du t.ex. få den nya tvättmaskinen inburen, installerad och klar på en och samma gång. Vår vision är att det ska vara lätt att handla vitvaror på nätet. 


Detaljerad information om leverans

När du handlar via tretti.se får du alltid fri frakt till din tomtgräns/port vid beställning av vitvaror. Notera att detta inte gäller öar utan fast vägförbindelse med undantag för Gotland. Du ombeds ange leveransadressen till hamnens godsmottagning på ordern. Härifrån ansvarar du som kund för mottagning av produkten samt frakt och eventuell fraktkostnad från hamnens godsmottagning vidare till önskad slutdestination. Har du frågor om pris och om leverans är möjlig, ber vi dig vänligast kontakta vår kundservice.

Leverans av stora vitvaror

När vi har tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse på din mejl. Inom loppet av några få dagar får du ett nytt mejl med ett kollinummer. Med detta kan du spåra ditt paket via transportören Brings hemsida. Oavsett leveranssätt kommer Bring att kontakta dig per telefon eller via sms (kom ihåg att följa instruktionerna) för att avtala vilken dag de ska komma med varorna. Stora vitvaror levereras med Bring med allt från budbil till lätt lastbil < 3,5 ton och lastbil > 3,5 ton hem till din tomtgräns eller port. Du blir aviserad via sms eller telefonsamtal för att bestämma leveransdag och tidsfönster när dina varor är klara för leverans. Din order levereras vanligtvis med Bring i hela Sverige. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 07.00-17.00.

Observera att det är upp till transportören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av en intervall om 4-6 timmar (exempelvis kl. 08.00 - 14.00). Cirka 30 minuter före leverans ringer transportören till dig. Du måste vara hemma vid leveransen för att kvittera att du mottagit din beställning. Bring får inte ställa varan utanför ditt hem.

Notera! Varorna levereras endast till fast adress, inte till postbox.

Tänk på att alltid kontrollera godsets skick vid leverans. Vid de tillfällen där en skada alternativt misstänkt skada upptäcks ska notering om detta göras på fraktsedeln och/eller handterminalen.

Leverans av små vitvaror

Vid köp av små vitvaror såsom t.ex. dammsugare, hushållsapparater och mindre elektriska apparater sker leveransen via Postnord eller DHL till ditt närmaste serviceombud. När varan har levererats till ditt närmaste serviceombud skickas en avi via SMS till dig för att meddela dig att du har ett paket att hämta. Tänk på att det är viktigt att du har med dig avin när du ska hämta ditt paket hos ditt närmaste serviceombud. Vissa småvaror skickas ibland till tomtgräns på grund av högt värde eller vikt.

 

Tilläggstjänster för leverans av stora vitvaror

Du har möjlighet att välja mellan flera tilläggstjänster för leverans när du köper varor via tretti.se. Tänk på att leveranstiden förlängs med 3-5 arbetsdagar när du beställer en tilläggstjänst.

Leverans med uppbärning - från 395 kronor

Varan levereras hem till dig och transportören ser till att varan bärs in och placeras på en av dig önskad plats. Tänk på att förbereda fri väg in i hemmet och att skydda dina golv.


Leverans uppbärning och installation - från 790 kronor

Varan levereras hem till dig, bärs upp och installeras till tillgängliga och godkända el- och vattenanslutningar inom 1,2 meter från varans placering. Installatören har inte möjlighet att borra hål, såga eller på något annat vis anpassa din inredning till installationen. Avinstallation och bortforsling av gammal produkt ingår ej.


Bortforsling av gammal produkt - från 299 kronor

Köper du till denna tjänst tar transportören med sig din gamla produkt och lämnar den till återvinning. Produkten hanteras så att det inte uppstår läckage av kylmedel och produkten töms även på kylmedel på återvinningsstationen. Är installation och miljöretur beställd ingår avinstallation. Om bara en av tjänsterna är beställd ingår inte avinstallation. 


Villkor för ”Bortforsling av gammal produkt”

  • Produkten ska stå vid tomtgränsen och vara tomma för att transportören ska ta med sig din gamla produkt. 
  • Disk- och tvättmaskiner ska i möjligaste mån vara tömda på vatten. Kyl och frys ska vara tömda på matvaror.


Villkor för ”Leverans med uppbärning”

Villkor för uppbärning är att produkten går in genom dörren med komplett emballage. Transportören har inte möjlighet att ta av emballaget eller hänga av dörrar för att kunna bära upp produkten. Tänk på att förbereda fri väg in i hemmet och att skydda dina golv.


Villkor för ”Leverans med uppbärning och installation”

Installation genomförs endast på befintliga och framdragna uttag och elledningar. Medföljande till- och avloppsslangar är 1,2 meter långa.

Om du har en gammal produkt ska denna vara borttagen före installationen av den nya produkten, med mindre att du har valt tilläggstjänsten ”Bortforsling av gammal produkt”.

Det är ditt ansvar att kontrollera att dina uttag har rätt spänning, alltså 230 V alternativt 400 V. Det kan uppstå behov för extra el-artiklar utöver vad som ingår som standard på din vara. Dessa ska du själv införskaffa från en auktoriserad elektriker.

Vid installation av en hel- eller halvintegrerad produkt, som till exempel en integrerad diskmaskin, ingår inte montering av den självvalda frontluckan eller dörrfronten.
Vid installation av kyl- och/eller frysskåp ingår inte att dörrar hängs om eller tas bort av installatören.

Av säkerhetsskäl kan du inte beställa installation av tvättmaskin i rum där det ej finns en golvbrunn. OBS! Det går inte att beställa installation av gasprodukter, side-by-side skåp och fläktar.

 


Expressleverans - 395 kronor

Storstockholm: Du som bor i Storstockholm kan få din leverans redan i kväll om du beställer innan kl. 13.00.

Övriga Sverige: Du som bor i Göteborg, Malmö, Jönköping, Linköping eller Uppsala kan få leverans följande arbetsdag om du beställer innan kl. 13:00.

Leverans sker endast på helgfria vardagar mellan kl. 17.00-22:00. Beställer du på en helgdag sker leverans under andra arbetsdagen efter din beställning. Transportören aviserar dig via telefon ca. 30 minuter före leverans som sker till din port eller tomtgräns. Samtliga produkter i en order måste finnas tillgängliga i försäljarens/försäljarnas lager för att leveranssättet Expressleverans skall vara möjligt.

Observera att expressleverans inte går att kombinera med några övriga tilläggstjänster som t.ex. Uppbärning och Installation.
 


Helgleverans - 395 kronor

För kunder i Storstockholm finns det möjlighet att beställa helgleverans (men inte till adresser som kräver båttransport). Du får din leverans på lördag mellan kl. 9.00-13.00 om du beställer senast fredag kl. 13.00. Transportören aviserar dig via telefon ca. 30 minuter före leverans som sker till din port eller tomtgräns. Samtliga produkter i en order måste finnas på i försäljarens/försäljarnas lager för att du ska kunna beställa helgleverans.

Observera att helgleverans inte går att kombinera med några övriga tilläggstjänster som t.ex. Uppbärning och Installation.


Leveranstid

En beställning blir normalt sett levererad inom 2-5 arbetsdagar eller 4-10 arbetsdagar beroende på vilken leveranstid som står på produkten vid köpet. Finns varan på lager hos försäljaren blir den levererad inom 2-5 arbetsdagar. Finns varan ej på lager så tillkommer extra leveransdagar då den ska beställas från producenten och då kommer varan bli levererad inom 4-10 arbetsdagar. Om du har beställt tilläggstjänster såsom uppbärning, installation och/eller bortforsling tillkommer det 3-5 arbetsdagars leveranstid. Om du själv har bokat en installatör rekommenderar vi att du tar hänsyn till eventuella leveransförseningar.


Leveransförseningar

Om en leverans är försenad gör vi allt som står i vår makt för att påskynda processen och ser till att dina varor kommer fram till dig så snabbt som möjligt. Det kan hända att en leverans blir försenad på grund av att transportören inte kan hålla sitt avtal. Försäljare som säljer via tretti.se samt vi på Tretti förbehåller oss därför rätten att friskriva oss från all ersättning och kompensation vid leveransförseningar.


Ej mottagen leverans

Om du inte är hemma och kan ta emot varan inom det avtalade tidsfönstret med transportören, förbehåller försäljaren sig rätten att kräva en avgift på 395 SEK för en ny utkörning av varan. Du kan dock alltid kontakta Trettis kundtjänst med frågor om leverans. 


Ej hemma när leverans sker 

Om du inte är hemma när transportören kommer för att leverera din vara, tas varan tillbaka till terminalen. Du kan därefter kontakta transportören och avtala när varan ska levereras. I ett sådant tillfälle står du själv för den andra utkörningen.

Transportskador  

Det är viktigt att du kontrollerar varans emballage när du kvitterar den. Om du ser något avvikande ska detta noteras på fraktsedeln. Om du upptäcker att din vara är transportskadad går du in på tretti.se och gör en anmälan här.

Favoriter

Stäng