Upp till 25% på alla tvätt, tork & dammsugare*

Se utbudet *Gäller ej varor märkta med "Alltid prisvärd" eller returvaror. T.o.m. 30/7-21

0771-31 30 31 öppet i dag kl. 8:30-16
  • Måndag 8:30-21
  • Tisdag8:30-21
  • Onsdag8:30-21
  • Torsdag8:30-21
  • Fredag8:30-16
  • Lördag12-17
  • Söndag12-17
Stäng
Kontakta oss
på mejl här

Favoriter

Stäng
Favoriter
Basket
Meny

Hur vi på Tretti förhåller oss till Covid-19

Senast uppdaterat den 6 juli 2021 kl 08:00:


Vi följer noggrant rekommendationer från myndigheter och gör allt vi kan för att våra kunder ska känna sig säkra. Vi har därför samlat nyttig information om hur vi förhåller oss till Covid-19 och hur det kan komma att påverka dig som kund. Vi uppdaterar sidan kontinuerligt, så du kan hålla dig uppdaterad på eventuella förändringar gällande öppettider, leverans och tillgänglighet.

Kan jag få min leverans utan att komma i kontakt med er?

När du handlar hos oss strävar vi alltid efter att leverera dina varor så snabbt och smidigt som möjligt. Oavsett om du handlar online på Tretti.se eller i en av våra fysiska butiker, så kan vi leverera dessa, utan att komma i kontakt med dig. Kontakta oss om du har funderingar gällande leverans.

Montering, installation och bortkörning av gamla varor kommer att utföras som vanligt. Dock kan vi inte alltid garantera en viss leveranstid, då reducerad personalstyrka hos terminaler och installationsfirmor kan förekomma. Vi gör vårt bästa för att du ska få dina vitvaror i tid, men ber alla våra kunder ha överseende med eventuella förseningar. Vid ytterligare frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst eller din lokala Trettibutik.

Kom ihåg att vi alltid har fri frakt* när du beställer online och att du även kan få mindre hushållsprodukter levererat hela vägen fram till dörren för endast 49 kr. Vitvaror levereras fortfarande fram till tomtgräns för 0 kr.

Om du redan har bokat en leverans och är sjuk eller ej har möjlighet att motta leveransen, så ber vi dig att kontakta kundtjänst om du köpt varan online, eller din lokala butik om du köpt varan där.

*I butik gäller detta på alla köp över 3000 kr. Detta gäller i Umeå, Halmstad och Helsingborg. 


Status just nu

Leverans: Ja

Montering: Ja

Inbärning: Ja

Bortkörning av gamla varor: Ja


Information om leveranstider

På grund av Covid-19 kan vi endast ge en preliminär leveranstid på varor som har en längre leveranstid, dvs varor som vi ej har på vårt huvudlager. Lagerförda varor förväntas fortfarande ha normal leveranstid.

Dvs att när det står preliminärt i leveranstiden, så är varan ej på lager och vi kan endast ge en preliminär leveranstid. När leveranstiden står i grönt så betyder det att varan finns på lager och därmed påverkas leveranstiden ej. Se exempel nedan.

Har ni fortfarande öppet som vanligt?

Online på Tretti.se

Vårt duktiga kundtjänst-team finns tillgängliga på telefon, mail och chatt och är redo att hjälpa dig med ditt nästa vitvaruköp. Vi uppdaterar löpande om något skulle ändra sig.


Telefon: 0771-31 30 31

Email: [email protected]


Öppettider på telefon

Mån-tors: 08.30 - 21.00

Fre: 08.30 - 16.00

Lör-sön: 12.00 - 17.00


Lokala Trettibutiker

Vi har fortfarande öppet som normalt och butikerna i Umeå levererar alla varor gratis* utan fysisk kontakt och med möjlighet för betalning med Swish om ni ösnkar. Du hittar våra öppettider och kontaktinformation till våra lokala butiker här och vi uppdaterar sidan löpandes om något skulle förändras.

*Gäller endast på köp över 3000 kr.

Tretti Malmö

Telefon: 040 - 30 00 43

Email: [email protected]

Kan jag fortfarande betala med kontanter?

Vi rekommenderar att våra kunder använder kort eller annan trådlös betalning när de betalar sina varor i butiken, detta för att undgå onödig smitta. Det finns även möjlighet att betala med Swish inne i din lokala Trettibutik.


Vad gör man om man inte önskar att besöka butiken?

Våra lokala Trettibutiker håller fortfarande öppet som normalt och de levererar och installarerar som de brukar. Du har fortfarande möjlighet att boka ett möte med en rådgivare i butiken via vårt onlineformulär

Om man ej önskar att besöka butiken fysiskt, så är man alltid välkommen att ringa, maila eller boka ett videomöte med din lokala butik. Vi gör allt vi kan för att försöka anpassa oss till era behov så att ni kan känna er trygga.

Vi håller oss hela tiden uppdaterade med aktuella rekommendationer från myndigheter och tar alltid det säkra före det osäkra för att på bästa möjliga sätt kunna ta hand om våra kunder samt våra medarbetare.


Övriga frågor

Har du andra frågor så är du alltid välkommen att kontakta oss eller läs mer om Covid-19 på folkhälsomyndighetes hemsida här.

Favoriter

Stäng