Spara upp till 25% på massor av varor

0771-31 30 31 öppet i dag kl. 12-17
  • Måndag 8:30-21
  • Tisdag8:30-21
  • Onsdag8:30-21
  • Torsdag8:30-21
  • Fredag8:30-16
  • Lördag12-17
  • Söndag12-17
Stäng
Chatten är
öppen

Favoriter

Stäng
Favoriter
Basket
Meny

Leveransinformation när du handlar på Tretti.se

När du handlar via tretti.se får du fri frakt till din tomtgräns/port vid beställning av vitvaror. Leverans till tomtgräns sker så nära din bostad som lastbilen kan köra och där första lyftet ska göras, till exempel vid trottoar, uppfart eller garage. Notera att vi tyvärr inte kan leverera till tomtgräns/port när det gäller öar utan fast vägförbindelse (exklusive Gotland). För leverans till öar utan fast broförbindelse ombes du ange leveransadressen till godsmottagningen i hamnen på fastlandssidan. Härifrån ansvarar du som kund för mottagning av produkten samt frakt och eventuell fraktkostnad från fastlandshamnens godsmottagning vidare till önskad slutdestination. Undantaget är om du bor på Gotland. Då behöver du inte hämta varan i hamnen, utan vi kör hem den till dig.

En beställning blir normalt sett levererad inom 2-5 arbetsdagar eller 7-14 arbetsdagar beroende på vilken leveranstid som står på produkten vid köpet. Om du har beställt tilläggstjänster såsom uppbärning, installation och/eller bortforsling kan det tillkomma 3-9 arbetsdagars leveranstid.


Har du frågor om pris och om leverans är möjlig, ber vi dig vänligast kontakta vår kundservice. Läs också mer mer om hur vi på Tretti förhåller oss till Covid-19

Stora vitvaror

Leverans av stora vitvaror

När vi har tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse på din mejl. Inom loppet av några få dagar får du ett nytt mejl med ett kollinummer. Med detta kan du spåra ditt paket via transportören Brings hemsida. Oavsett leveranssätt kommer transportören att kontakta dig strax innan leverans. Har du ej förbokat ett specifikt datum för leveransen så kontaktar transportören dig dagen innan för att avtala tid för leverans (kom ihåg att följa instruktionerna). 

Stora vitvaror levereras med Bring hem till din tomtgräns eller port. Du blir aviserad via sms för att bestämma leveransdag och tidsfönster när dina varor är klara för leverans. Din order levereras vanligtvis med Bring i hela Sverige. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 07.00-17.00. Observera att vi på vissa orter ej kan erbjuda leverans alla veckodagar.

Observera att det är upp till transportören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av en intervall om 4-6 timmar (exempelvis kl. 08.00 - 14.00). Strax innan leverans kontaktar transportören dig. Du måste vara hemma vid leveransen för att kvittera att du mottagit din beställning. Bring får inte ställa varan utanför ditt hem.

Notera: Varorna levereras endast till fast adress, inte till postbox.

OBS! Om det inte finns någon tillgänglig på din adress som kan ta emot varan och om det inte har gjorts en överenskommelse om att varan får ställas tar chauffören varan i retur till vårt lager. Önskar du att avtala ett nytt leveransdatum kan du kontakta oss. Notera att du i så fall själv ska betala för att fraktpersonen kör ut igen. Tänk på att alltid kontrollera godsets skick vid leverans. Vid de tillfällen där en skada alternativt misstänkt skada upptäcks ska notering om detta göras på fraktsedeln och/eller handterminalen.

Priset för en ny utkörning är 395 kr.

Tilläggstjänster og villkor för leverans av stora vitvaror

Du har möjlighet att välja mellan flera tilläggstjänster för leverans när du köper varor via tretti.se. Tänk på att leveranstiden kan förlängas med 3-9 arbetsdagar när du beställer en tilläggstjänst.

Små vitvaror

Leverans av små vitvaror

Vid köp av småvaror såsom t.ex. dammsugare, hushållsapparater och skönhetsprodukter kan du välja mellan gratis leverans till valfritt DHL-ombud eller hemleverans med PostNord för 69 kr.

Om du väljer leverans till DHL-ombud kan du skriva in önskat postnummer och själv välja vilket ombud du vill att varan ska skickas till. När varan har levererats till DHL-ombudet skickas en avi till dig för att meddela dig att du har ett paket att hämta. Tänk på att det är viktigt att du har med dig avin och legitimation när du ska hämta ut ditt paket. 

Om du väljer hemleverans med PostNord levereras paket till den adress som du har angett. Om du inte är hemma och kan ta emot paketet vidaresänds det till ett serviceombud och du blir aviserad om var du kan hämta ut paketet.  

Leveranstid

En beställning blir normalt sett levererad inom 2-5 arbetsdagar eller 7-14 arbetsdagar beroende på vilken leveranstid som står på produkten vid köpet. Finns varan på lager hos försäljaren blir den levererad inom 2-5 arbetsdagar. Finns varan ej på lager så tillkommer extra leveransdagar då den ska beställas från producenten och då kommer varan att bli levererad inom 7-14 arbetsdagar. Om du har beställt tilläggstjänster såsom uppbärning, installation och/eller bortforsling kan det tillkomma 3-9 arbetsdagars leveranstid. Om du själv har bokat en installatör rekommenderar vi att du tar hänsyn till eventuella leveransförseningar.

Förbokat leveransdatum från kassan: På vissa orter finns det möjlighet att boka leveransdatum direkt i kassan. Det datumet är det som går vidare till speditören och är alltså ett bokat datum, inte önskat datum. Om något händer i leveranskedjan så avtalas en ny dag och tid med dig. Första möjliga leveransdatum enligt befintliga förutsättningar är det som föreslås i kassan men du kan välja ett datum längre fram om så önskas. Valt datum står sedan på din orderbekräftelse också. Observera att det är detta datum du ska vara tillgänglig för leverans om den inte ombokas/avbokas av dig. Du får en SMS-påminnelse av speditören samma dag som inbokad leverans.

Leveransförseningar: Om en leverans är försenad gör vi allt som står i vår makt för att påskynda processen och ser till att dina varor kommer fram till dig så snabbt som möjligt. Det kan hända att en leverans blir försenad på grund av att transportören inte kan hålla sitt avtal eller att produkten utgått. Försäljare som säljer via tretti.se samt vi på Tretti förbehåller oss därför rätten att friskriva oss från all ersättning och kompensation vid leveransförseningar.

Ej mottagen leverans: Om du inte är hemma och kan ta emot varan inom det avtalade tidsfönstret med transportören, förbehåller försäljaren sig rätten att kräva en avgift på 395 SEK för en ny utkörning av varan. Varan tas då tillbaka till terminalen och du bedes därefter kontakta transportören och avtala en ny tid när varan ska levereras. Har du varit hemma, men ej fått din leverans så är du välkommen till att kontakta oss så kollar vi på ditt ärende.


Transportskador 

Det är viktigt att du kontrollerar varans emballage när du kvitterar den. Om du ser något avvikande ska detta noteras på fraktsedeln. Om du upptäcker att din vara är transportskadad går du in på tretti.se och gör en anmälan här.

Miljöretur - miljövänlig bortforsling av gammal produkt - från 299 kronor

Köper du till denna tjänst tar transportören med sig din gamla produkt och lämnar den till återvinning. Produkten hanteras så att det inte uppstår läckage av kylmedel och produkten töms även på kylmedel på återvinningsstationen. Är installation och miljöretur beställd ingår avinstallation. Om bara en av tjänsterna är beställd ingår inte avinstallation. Vi erbjuder tyvärr inte bortforsling från adresser på öar utan fast broförbindelse (inklusive Gotland). Läs mer om miljöretur här.


Villkor för bortforsling

- Produkten ska stå vid tomtgränsen och vara tomma för att transportören ska ta med sig din gamla produkt. 

- Disk- och tvättmaskiner ska i möjligaste mån vara tömda på vatten. Kyl och frys ska vara tömda på matvaror.

Favoriter

Stäng