0771-31 30 31 kundservice är stängd
  • Måndag 8:30-21
  • Tisdag8:30-21
  • Onsdag8:30-21
  • Torsdag8:30-21
  • FredagStängt
  • LördagStängt
  • Söndag12-17
Stäng
Kontakta oss
på mejl här

Favoriter

Stäng
Favoriter
Basket
Meny

Leveransinformation när du handlar på Tretti.se

När du handlar via tretti.se får du fri frakt till din tomtgräns/port vid beställning av vitvaror. Leverans till tomtgräns sker så nära din bostad som lastbilen kan köra och där första lyftet ska göras, till exempel vid trottoar, uppfart eller garage. Notera att vi tyvärr inte kan leverera till tomtgräns/port när det gäller öar utan fast vägförbindelse (exklusive Gotland). För leverans till öar utan fast broförbindelse ombes du ange leveransadressen till godsmottagningen i hamnen på fastlandssidan. Härifrån ansvarar du som kund för mottagning av produkten samt frakt och eventuell fraktkostnad från fastlandshamnens godsmottagning vidare till önskad slutdestination. Undantaget är om du bor på Gotland. Då behöver du inte hämta varan i hamnen, utan vi kör hem den till dig.

En beställning blir normalt sett levererad inom 1-3 arbetsdagar eller 7-14 arbetsdagar beroende på vilken leveranstid som står på produkten vid köpet. Om du har beställt tilläggstjänster såsom uppbärning, installation och/eller bortforsling kan det tillkomma 3-9 arbetsdagars leveranstid.


Har du frågor om pris och om leverans är möjlig, ber vi dig vänligast kontakta vår kundservice. Läs också mer mer om hur vi på Tretti förhåller oss till Covid-19

Stora vitvaror

Leverans av stora vitvaror

När vi har tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse på din mejl. Har du valt ett leveranssätt som innebär att du kan förboka leveransdag så framkommer ditt valda datum i orderbekräftelsen på respektive produkt. På bokad dag ringer sedan chauffören cirka 30 minuter innan leveransen.  


Har du valt installation på en eller flera produkter så har du inget förbokat datum på just de produkterna, där får du istället ett mejl med en spårningslänk så du kan följa godset via  Brings hemsida. och sen aviseras du för tidsbokning när godset anlänt till slutterminal. Kom ihåg att följa instruktionerna i smset för att boka tiden. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 07.00-17.00 med ett tidsintervall på 4-6 timmar. Observera att vi på vissa orter ej kan erbjuda leverans alla veckodagar. 

Du måste vara hemma vid leveransen för att kvittera att du mottagit din beställning.  

Notera: Varorna levereras endast till fast adress, inte till postbox.

OBS! Om det inte finns någon tillgänglig på din adress som kan ta emot varan och om det inte har gjorts en överenskommelse om att varan får ställas tar chauffören varan i retur till vårt lager. Önskar du att avtala ett nytt leveransdatum kan du kontakta oss. Notera att du i så fall själv ska betala för att fraktpersonen kör ut igen.

Priset för en ny utkörning är 395 kr.

Tilläggstjänster och villkor för leverans av stora vitvaror

Du har möjlighet att välja mellan flera tilläggstjänster för leverans när du köper varor via tretti.se. Tänk på att leveranstiden kan förlängas med 3-9 arbetsdagar när du beställer en tilläggstjänst.

Små vitvaror

Leverans av småvaror

Vid köp av småvaror såsom t.ex. dammsugare, hushållsapparater och skönhetsprodukter kan du välja mellan gratis leverans till valfritt DHL-ombud eller hemleverans med antingen PostNord för 69 kr eller Budbee för 49 kr.

Om du väljer leverans till DHL-ombud kan du skriva in önskat postnummer och själv välja vilket ombud du vill att varan ska skickas till. När varan har levererats till DHL-ombudet skickas en avi till dig för att meddela dig att du har ett paket att hämta. Tänk på att det är viktigt att du har med dig avin och legitimation när du ska hämta ut ditt paket.

Om du väljer hemleverans med PostNord eller Budbee levereras paket till den adress som du har angett. Om du inte är hemma och kan ta emot paketet från Postnord vidaresänds det till ett serviceombud och du blir aviserad om var du kan hämta ut paketet.

Budbee levererar vardagskvällar mellan klockan 17.00-22.00. Du som kund kan följa bilen i realtid för en mer exakt leveranstid. Du kan också välja hur du vill ta emot din order när du mottar avisering för tidsbokning.

Om du har valt att paketet lämnas utanför din dörr utan kvittens övertar du ansvaret från och med att chauffören har lämnat din order. Mer information om tjänsten hittar du nedan.

Budbee här

Postnord här

Har du portkod så anger du den vid tidsbokning så att fraktbolaget kommer in.

För att veta om det är möjligt att välja ett speciellt fraktsätt på din ort så skriver du in ditt postnummer i kassan.


OBS! Om det inte finns någon tillgänglig på din adress som kan ta emot varan:

Vid leverans av Postnord: paketet kommer gå till närmsta ombud och du får därefter en avisering med information om vart du kan hämta paketet.

Vid leverans av Budbee: fraktbolaget gör ytterligare två leveransförsök innan paketet går i retur. Du kan välja ett nytt datum direkt från aviseringen, annars bokar de in ett datum och gör nytt leveransförsök. Observera, har du valt en kontaktlös överlämning där de ska lämna utanför dörren så lämnar de paketet även om du inte är hemma.  

Leveranstid

En beställning blir normalt sett levererad inom 1-3 arbetsdagar eller 7-14 arbetsdagar beroende på vilken leveranstid som står på produkten vid köpet. Finns varan på lager hos försäljaren blir den levererad inom 1-3 arbetsdagar. Finns varan ej på lager så tillkommer extra leveransdagar då den ska beställas från producenten och då kommer varan att bli levererad inom 7-14 arbetsdagar. Om du har beställt tilläggstjänster såsom uppbärning, installation och/eller bortforsling kan det tillkomma 3-9 arbetsdagars leveranstid. Om du själv har bokat en installatör rekommenderar vi att du tar hänsyn till eventuella leveransförseningar.

Förbokat leveransdatum från kassan: På vissa orter finns det möjlighet att boka leveransdatum direkt i kassan. Det datumet är det som går vidare till speditören och är alltså ett bokat datum, inte önskat datum. Om något händer i leveranskedjan så avtalas en ny dag och tid med dig. Första möjliga leveransdatum enligt befintliga förutsättningar är det som föreslås i kassan men du kan välja ett datum längre fram om så önskas. Valt datum står sedan på din orderbekräftelse också. Observera att det är detta datum du ska vara tillgänglig för leverans om den inte ombokas/avbokas av dig. Du får en SMS-påminnelse av speditören samma dag som inbokad leverans.

Leveransförseningar: Om en leverans är försenad gör vi allt som står i vår makt för att påskynda processen och ser till att dina varor kommer fram till dig så snabbt som möjligt. Det kan hända att en leverans blir försenad på grund av att transportören inte kan hålla sitt avtal, att produkten utgått eller att producenten har problem med tillverkningen. Försäljare som säljer via tretti.se samt vi på Tretti förbehåller oss därför rätten att friskriva oss från all ersättning och kompensation vid leveransförseningar.

Ej mottagen leverans: Om du inte är hemma och kan ta emot varan inom det avtalade tidsfönstret med transportören, förbehåller försäljaren sig rätten att kräva en avgift på 395 SEK för en ny utkörning av varan. Varan tas då tillbaka till terminalen och du bedes därefter kontakta transportören och avtala en ny tid när varan ska levereras. Har du varit hemma, men ej fått din leverans så är du välkommen till att kontakta oss så kollar vi på ditt ärende.


Transportskador 

Det är viktigt att du kontrollerar varans emballage när du kvitterar den. Om du ser något avvikande ska detta noteras på fraktsedeln. Om du upptäcker att din vara är transportskadad går du in på tretti.se och gör en anmälan här.

Miljöretur - miljövänlig bortforsling av gammal produkt - från 299 kronor

Köper du till denna tjänst tar transportören med sig din gamla produkt och lämnar den till återvinning. Produkten hanteras så att det inte uppstår läckage av kylmedel och produkten töms även på kylmedel på återvinningsstationen. Är installation och miljöretur beställd ingår avinstallation. Om bara en av tjänsterna är beställd ingår inte avinstallation. Vi erbjuder tyvärr inte bortforsling från adresser på öar utan fast broförbindelse (inklusive Gotland). Läs mer om miljöretur här.


Villkor för bortforsling

- Produkten ska stå vid tomtgränsen och vara tomma för att transportören ska ta med sig din gamla produkt. 

- Disk- och tvättmaskiner ska i möjligaste mån vara tömda på vatten. Kyl och frys ska vara tömda på matvaror.

Favoriter

Stäng