Reparation & service av vitvaror - allt du behöver veta
Du som kund ska känna Vi vet hur irriterande det är när en vara plötsligt går sönder. Därför gör vi allt vi kan för att det ska vara lätt och enkelt för dig att få din vara reparerad. På alla vitvaror och många hushållningsmaskiner är det nämligen ”On site” garanti, vilket betyder att varan repareras på din adress.
Inom reklamationstiden
Under de första tre år har du reklamationsrätt på din vara. För att göra arbetsgången så enkel och snabb som möjligt, kan du med fördel själv kontakta respektive märkes servicepartner. Se listan här nedanför.
Önskar du inte själv att ta kontakt är du naturligtvis alltid välkommen att ringa oss så hjälper vi dig vidare. Du finner våra kontaktuppgifter här.
Om reklamationsrätten
Det är som standard 3 års reklamationsrätt på alla produkter, vilket betyder att du antingen kan få varan reparerad, få den utbytt, avslag på priset eller pengarna tillbaka – beroende på den konkreta situationen. Detta förutsatt att din reklamation är berättigad. I de tillfällen då din vara har mer än 3 års reklamationsrätt eller garanti kommer det att framgå av varan. Det är då tala om en fabriksgaranti som producenten själv ger och som ska uppfylla deras villkor.
Om det inte kan konstateras fel på varan av servicepartnern, eller om felet på varan beror på felaktig installation eller användning av dig som kund, kan servicepartnern fakturera dig för arbetstid och körsel. Detta kommer i så fall avtalas mellan dig och servicepartnern.
Kontaktuppgifter till de olika producenternas serviceavdelningar hittar du nedanför: